1. OBJECTIU
La finalitat primera d’aquest mòdul introductori és la de reflexionar sobre la importància que té l’Educació en Comunicació Audiovisual en aquest món tan mediatitzat en què ens trobem tots plegats, inclòs l’alumnat dels nostres centres. A partir d’aquí, contribuir a generar expectatives didàctiques centrades en l’ús del vídeo per poder-les aplicar a les aules en les diferents àrees curriculars.
2. CONTINGUT
El contingut d’aquesta pràctica és, primerament, una lectura i reflexió individual. Posteriorment, es proposa la posada en comú d’aquestes reflexions. Conseqüentment, la proposta d’exercici d’aquest primer mòdul consisteix en fer com a mínim una breu aportació dins l’espai Fòrum de l’aula per a cadascuna de les qüestions que tot seguit es detallen, amb la voluntat de generar un debat públic entre tots els membres que integren l’aula del curs.
3. TEMES
A continuació us referenciem quatre possibles temes de debat dins el Fòrum de l’aula del curs.
A) Les primeres qüestions proposades per reflexionar i debatre en el fòrum són les mateixes que vàrem plantejar en la pràctica 3 i que ara us proposem que siguin compartides en el Fòrum de l’aula del curs:
Primers enregistraments al centre.
Primers enregistraments en grups classe
Treball de la imatge i el llenguatge audiovisual
Etapes educatives i producció de vídeo.
Àrees curriculars i la producció de vídeo
Projecte Lingüístic i Projecte Comunicatiu de Centre
Competència Digital i Competència Comunitativa Audiovisual
B) En el cas de què estigueu en un centre on ja es duen a terme experiències en Comunicació Audiovisual relacionades amb l’ús del vídeo, explicar en què consisteixen, com estan organitzades, a quins nivells i àrees s’apliquen…, la valoració que en feu i proposta de possibles millores en la seva aplicació. En cas contrari, és a dir, si esteu en un centre on no es treballa el recurs didàctic del vídeo com a eina de comunicació, aportar les vostres reflexions i propostes d’organització sobre la possibilitat d’introduir aquesta matèria en una o vàries àrees del currículum escolar del centre.
C) Altres temes que el formador o formadora o el grup classe proposi dins el marc del contingut que tracta aquest mòdul.
D) Aportar dins l’espai Fòrum de l’aula un mínim d’un marcador de Delicious amb algun dels recursos que us hagi cridat l’atenció, justificant el per què.
4. CONDICIONS DE LA PARTICIPACIÓ I LLIURAMENTS
5. FEEDBACK
Davant qualsevol imprevist, dubte, problema, etc., que pugui anar sorgint durant el procés de treball, és molt aconsellable que ho aneu comentant amb el formador o la formadora que tingueu.