Un dels objectius principals d’aquest curs és promoure l’ús del vídeo als centres educatius. La pràctica escolar com a referent dels possibles continguts ha d’estar present en la majoria d’activitats. Les competències comunicatives audiovisuals i les digitals són els principals referents dels objectius d’aquest curs.
L’estructura dels mòduls està basada en els procesos de treball d’una producció audiovisual: enregistrament, visionat, edició i producció. La tecnologia audiovisual digital i els usos que se’n deriven estan en contínua evolució. És per això que es proposa una metodologia de recerca, debat i actualització contínua dels continguts.
L’audiovisual és cada cop més un entorn de producció. Per la qual cosa, aquest curs se centra en bona part en el projecte. No és un projecte per desenvolupar al final del curs si no que s’anirà desenvolupant al llarg dels diferents mòduls, desenvolupant les capacitats referides a cada un d’ells.
Internet és actualment la referència del coneixement i en part dels nous audiovisuals. La recerca, el visionat i la publicació de continguts audiovisuals per Internet i la seva posada en comú són un altre dels referents metodològics d’aquest curs. Els mòduls estan estructurats en pràctiques basades en blocs temàtics. Les pràctiques són de diversa tipologia: produccions, cerca per Internet, visionat de produccions, lectures, anàlisi de propostes, etc. Algunes pràctiques contenen exercicis del tipus següents: enregistraments, debats i intervencions en el foro, propostes didàctiques, etc.
El curs està estructurat en 6 mòduls. La durada és de 60 hores, distribuïdes en 36 hores per als mòduls, i 24 hores per a la realització del projecte.
Cada mòdul comporta la realització d’uns exercicis. Aquests tenen caràcter obligatori i s’han de lliurar tal i com s’indica en cada cas dins els terminis que marca el curs.
A més, en cadascuna de les pràctiques de cada mòdul, s’exposen unes propostes de treball. Tenen caràcter voluntari, però és molt aconsellable que es facin per al bon seguiment del curs, al marge de que les vulgueu compartir o no amb la resta de membres del grup classe del fòrum i del formador o formadora del curs.
Alguns mòduls contenen clips que serveixen per exemplificar el contingut que es comenta. Deixar constància que la majoria d’aquests clips han estat extrets de produccions o pràctiques realitzades per alumnes de Primària i Secundària.
Els continguts i temes dels mòduls han estat estructurats pensant en un procés gradual d’introducció al tema. En alguns casos els mòduls no tenen la mateixa durada. El temps estimat de treball setmanal és de tres hores repartit de la següent manera:
MÒDUL 1: Currículum i vídeo.
Duració: 6 hores.
MÒDUL 2: Internet i vídeo digital.
Duració: 6 hores.
MÒDUL 3: El llenguatge audiovisual I.
Duració: 3 hores. No cal fer exercici, ja que correspon al del mòdul 4.
MÒDUL 4: El llenguatge audiovisual II.
Duració: 6 hores.
MÒDUL 5: L’edició.
Duració: 9 hores.
MÒDUL 6: La producció: gèneres i nous formats.
Duració: 6 hores. L’exercici forma part del projecte final.
PROJECTE FINAL.
Duració: 24 hores. Es demana que aquest projecte tingui relació amb la tasca docent, per la qual cosa hi ha la possibilitat d’iniciar el projecte abans d’acabar els mòduls. En aquest cas caldrà fer-ho saber abans al formador o formadora del curs.
Vegeu el calendari de l’activitat.