Recordeu que, per superar cada mòdul, cal lliurar almenys 3 dels 4 exercicis proposats.

Els resultats d’aquests exercicis es poden redactar amb qualsevol processador de textos o amb el bloc de notes. No oblideu guardar els documents creats per lliurar-los al tutor/a del curs. Recordeu que, per superar el mòdul, heu d’enviar tres dels quatre exercicis proposats.

Exercici 1: Simulació de la llei empírica de l’atzar amb la Wiris

En aquest exercici es proposa emprar una activitat que simula la llei empírica de l’atzar. Heu d’obrir la llibreta d’activitats amb la Wiris i anar fins a l’apartat Estadística i probabilitat:

llibreta d’activitats amb la Wiris

Dins els enllaços sobre Probabilitat trobareu la simulació esmentada.

A l’activitat es recomana que feu el següent:

“Tanqueu el tauler gràfic i premeu la fletxa d’executar diverses vegades i observeu cada vegada la gràfica de l’evolució de les freqüències relatives del 6 en 200 tirades d’un dau”.

Obtindreu taulers semblants al següent:

tauler

Després d’haver observat com funciona la simulació se us demana que feu un document seguint aquest model

Exercici 2: Història de les matemàtiques

En aquest exercici es proposa redactar una introducció històrica breu a un tema del currículum de 2n cicle d’ESO. Podeu cercar informació a l’espai web The MacTutor History of Mathematics archive i traduir-la. Si us convé, podeu fer la introducció a alguns dels temes que hagueu de treballar properament a classe amb alumnes de 2n cicle d’ESO. Després de navegar una mica per l’espai web, se us demana que redacteu un document amb la introducció històrica que hagueu escollit.

Exercici 3: Unitats didàctiques sobre matemàtica financera i comercial

En aquest exercici es proposen dues activitats sobre matemàtica financera i comercial, i n’haureu d’escollir una.

Després d’haver navegat una mica per l’activitat, se us demana que feu un document seguint aquest model sobre una de les dues unitats didàctiques següents (ambdues seleccionades pel Departament d’Educació l’any 2002):

a) Matemàtica financera, de Sílvia Cantieri (IES Montmeló) i M. José García (IES Can Mas, Ripollet), que podeu trobar a: http://www.xtec.cat/aulanet/ud/mates/financera/index.htm.

b) Matemàtica comercial amb Excel i Visual Basic, de José L. García Berdiel, que podeu trobar a: http://www.xtec.cat/aulanet/ud/mates/mcomercial/index.htm.

Exercici 4: Traducció d’una lliçó sobre fractals

En aquest exercici heu de confeccionar un document de text amb material imprimible per a l’aula, a partir d’una de les lliçons de la web sobre fractals de Cyntia Lanius, http://math.rice.edu/~lanius/frac/, escollida entre les que NO han estat traduïdes a la pràctica 4: L’anti floc de neu, El triangle de Sierpinsk i El drac de Parc Juràsic o bé les Propietats dels fractals. El document pot contenir imatges i adreces d’Internet per treballar amb applets de Java. No cal que la traducció sigui literal. Penseu que esteu redactant un material adreçat directament als alumnes. Les indicacions per al professorat ja les teniu a la mateixa pràctica 4. Si voleu, podeu utilitzar eines de traducció en línia, com per exemple, l’ Altavista.