Recordeu que, per superar cada mòdul, cal lliurar almenys 3 dels 4 exercicis proposats.

Els resultats d’aquests exercicis es poden redactar amb qualsevol processador de textos o amb el bloc de notes. No oblideu guardar els documents creats per lliurar-los al tutor/a del curs. Recordeu que, per superar el mòdul, heu d’enviar tres dels quatre exercicis proposats.

Exercici 1: Sobre nombres enters, decimals i/o fraccionaris

En aquest exercici es proposen dos recursos sobre nombres enters, decimals i/o fraccionaris dels quals n’haureu d’escollir un.

Després d’haver navegat una mica pels dos recursos, feu un document seguint aquest model sobre un dels dos .

Els dos recursos són:

Exercici 2: Cerca a Internet sobre nombres primers i factorització

Utilitzeu diferents cercadors i directoris, i apliqueu estratègies de cerca per trobar pàgines web amb activitats didàctiques interactives per treballar els nombres primers i la factorització a primer cicle d’ESO.

Escriviu en un document tres adreces bones per a aquest propòsit i raoneu perquè són bones. Expliqueu quines estratègies heu aplicat per trobar-les.

Exercici 3: Anàlisi de la unitat didàctica Polinomis

A la pràctica 3 heu vist una unitat didàctica sobre els nombres complexos. En aquest exercici se us demana que estudieu i analitzeu una altra unitat didàctica sobre polinomis, també per a batxillerat, encara que es pot aprofitar per fer alguna ampliació a 2n cicle dESO.

La unitat didàctica s’anomena Polinomis i està a l’adreça http://www.xtec.net/aulanet/ud/mates/polinomis/index.htm És una unitat didàctica seleccionada pel Departament d’Educació en el concurs del 2002.

Després d’haver navegat una mica per l’activitat, se us demana que feu un document seguint aquest model.

Exercici 4: Adaptació d’una WebQuest

A l’exercici següent provareu una WebQuest nova. Tal i com heu vist a la pràctica 4 d’aquest mòdul, les WebQuest poden ser de molts tipus diferents. Convé destacar que les WebQuest són una proposta de treball en equip que simuli alguna feina de la vida real, o el més real possible, on cada alumne faci un paper especialitzat.

1. Visiteu la web http://webquest.org/, amb l’opció search podeu buscar WebQuest filtrant per autor, adreça web, o bé per títol i descripció.
  2. Si les busqueu amb la descripció “mathematics” o bé “maths”, trobeu la mateixa llista de WebQuest?
  3. Visiteu-ne alguna que us interessi. Veureu molts enllaços trencats, valoreu, doncs, la conveniència d’emprar-les.
  4. Empreu un traductor en línia, per exemple, l’Altavista, per traduir paràgrafs o adreces senceres.
    Imatge del traductor Altavista
  5. Podeu traduir un bloc d’unes 150 paraules, una adreça web sencera. I sobretot, no oblideu esmentar de quin idioma a quin altre voleu traduir.
  6. Finalment, es proposa fer l’adaptació a l’ESO d’una web concreta. Ho podeu fer amb la WebQuest de Pitàgores,

que trobareu a l’adreça http://tinyurl.com/4slsh3, però podeu fer-ho amb alguna altra especificant com l’heu trobada.

Poseu-vos en la situació hipotètica de voler portar un grup d’alumnes d’ESO a l’aula d’informàtica per fer aquesta WebQuest, i feu un document amb unes pautes de treball, per exemple:

Lliureu al tutor/a aquest document.

Tornar al principi del document