Recordeu que, per superar cada mòdul, cal lliurar almenys 3 dels 4 exercicis proposats. Malgrat tot, en aquest primer mòdul fem una excepció, ja que poder fer còmodament les pràctiques i els exercicis del curs convé que tothom tingui instal·lat i funcionant els intèrprets de Java i de Flash. És per això que la pràctica 2 i el corresponent exercici 2 són obligatoris en aquest mòdul 1. Llavors, podreu triar dos més dels tres exercicis restants.

Els resultats d’aquests exercicis es poden redactar amb qualsevol processador de textos o amb el bloc de notes. No oblideu guardar els documents creats per lliurar-los al tutor/a del curs. Recordeu que per superar el mòdul heu d’enviar tres dels quatre exercicis proposats.

Exercici 1: Cerca d’activitats didàctiques interactives a la web

Utilitzeu diferents cercadors i directoris i apliqueu estratègies de cerca per trobar pàgines web amb activitats didàctiques interactives per treballar les fraccions i les operacions amb fraccions a primer cicle d’ESO. Copieu en un arxiu de text tres adreces que considereu bones per treballar aquest tema i raoneu perquè són bones. Expliqueu quines estratègies heu aplicat per trobar-les.

Exercici 2: Descàrrega, instal·lació i prova de funcionament de l’intèrpret de Flash

Atenció: aquest exercici és d’obligada realització.

Flash és una eina de dibuix, animació i creació d’activitats interactives multimèdia. Són nombroses les aplicacions educatives que incorporen activitats fetes amb Flash i, en aquest curs, trobareu 3 pràctiques i 3 exercicis fets amb Flash.

Com els applets Java, les aplicacions fetes en Flash poden inserir-se dins de pàgines web i, per visualitzar-les i interactuar amb elles, cal tenir insta·lat a l’ordinador un petit programa anomenat intèrpret de Flash o Flash Player. En aquest exercici es demana que instal·leu el Flash Player en el vostre ordinador i proveu el seu funcionament.

1) La insta·lació no pot ser més senzilla: aneu al centre de descàrrega del Flash Player, http://www.macromedia.com/shockwave/download/triggerpages_mmcom/flash-es.html, i la insta·lació es farà tota sola. Feu una impressió de la pantalla que us diu que la instal·lació ha finalitzat amb èxit i inseriu-la en un document.

2) Proveu el funcionament del Flash Player obrint les 6 pàgines web següents i fent en cada cas una impressió de la pantalla corresponent i inserint-la en el mateix document del pas anterior:

3) Envieu al tutor/a el document amb les impressions de pantalla fetes anteriorment.

Observació: l’objectiu d’aquest curs telemàtic no és la creació d’aplicacions Flash, només executareu aplicacions Flash ja creades. Si esteu interessats a crear activitats Flash, disposeu d’un curs organitzat pel Departament d’Educació: D99 - Animació i disseny amb Flash http://www.xtec.cat/formaciotic/dvdformacio/materials/td99/index.htm

Exercici 3: Ús de l’editor d’equacions

Tal com heu vist a la pràctica 3 d’aquest mòdul, l’editor d’equacions és una eina potent que cal dominar. L’exercici que es demana consisteix a preparar el vostre processador de textos amb un botó d’accés directe a l’editor d’equacions i emprar-lo per redactar uns apunts, un examen o qualsevol text que contingui fórmules matemàtiques.

  • Feu una captura de pantalla on mostreu el botó d’accés directe a l’editor d’equacions i envieu-la al vostre tutor/a.
  • Redacteu un text amb fórmules matemàtiques amb el processador de textos i envieu-lo al vostre tutor/a.

Exercici 4: Resolució de problemes amb l’ajuda de la calculadora Wiris

Resoleu un o més d’un dels problemes següents fent ús de la calculadora Wiris. Recordeu que cada problema s’ha d’escriure en un únic bloc de comandes de la Wiris. Observeu que la doble línia vertical de l’esquerra defineix els blocs que hi ha. Podeu fer diferents problemes en una mateixa finestra de la Wiris escrivint cada problema en el seu bloc independent (la doble línia vertical de l’esquerra ha de ser contínua per a tot el problema). En acabar, deseu la finestra activa en format HTML per enviar-la al tutor/a del curs.

  • Problema 1: En Joan s’ha menjat la meitat d’un pastís. La Maria pren la tercera part del pastís que queda i la Sara es menja la meitat del que ha deixat la Maria. Quina fracció de pastís ha sobrat al final? Nota: per escriure les fraccions, teniu una icona a la pestanya Operacions. Feu servir variables per guardar els resultats intermitjos.
  • Problema 2: Useu la Wiris per trobar una equació de segon grau amb coeficients enters que tingui per solució els valors 4 i 3/5. Resoleu l’equació també amb la Wiris.
  • Problema 3: Dibuixeu tres punts i la circumferència que passa pels tres punts, de manera que la circumferència s’actualitzi interactivament en moure els tres punts. Nota: per definir una circumferència per tres punts, trobareu una icona adient a la pestanya Geometria.

Tornar al principi del document