EXPRESSIÓ ESCRITA
Competències bàsiques i continguts de l’àrea de llengua relacionats amb les pràctiques
- Competència comunicativa lingüística i audiovisual
- Competència artística i cultural
- Tractament de la informació i competència digital
- Competència d’aprendre a aprendre
- Competència d’autonomia i iniciativa personal
- Competència social i ciutadana
- Pràctica amb recursos TIC de les habilitats de: deducció, associació, relació, classificació, etc.
- Progressiva autonomia en l’aprenentatge: autocorrecció i autoavaluació
- Consulta al diccionari i corrector en format digital per al tractament de textos
- Producció de textos en línia a partir del suport d’imatges
- Ús de recursos TIC per establir contactes amb altres persones i centres per intercanviar informacions i experiències
- Interès per la bona presentació dels textos escrits i per aplicar-hi els coneixements apresos
Continguts del mòdul
- Recursos d’Internet com a suport i model per a l’escriptura de textos de diferent tipologia: contes, descripcions, instruccions, esquemes i mapes conceptuals
- Anàlisi i ús d’interactius elaborats específicament per a la pràctica de l’escriptura
- Cerca de webs relacionades amb continguts d’expressió escrita
- Reflexió sobre els blocs com eina didàctica
Pràctiques
- Pràctica 1: Escriure amb el JClic. Material destinat a alumnes de l’aula d’acollida
- Pràctica 2: Escriure amb els Quaderns Virtuals. Visionat dels Quaderns Virtuals amb exemplificacions destinades a l’alumnat del primer cicle d’ESO
- Pràctica 3: Escriure amb els Quaderns digitals. Visionat dels quaderns digitals amb exemplificacions destinades a l’alumnat del segon cicle d’ESO
- Pràctica 4: Els blocs, un recurs didàctic. Reflexió sobre l’ús dels blocs i visita a alguns blocs. Material de suport a la tasca docent
- Exercicis: En aquest mòdul cal escollir un dels dos exercicis proposats.
A l’exercici 1 heu de realitzar una activitat amb el Quadern Virtual i participar activament en el Fòrum.
A l’exercici 2 cal seleccionar materials de la biblioteca de JClic i participar activament en el Fòrum
Tornar al principi del document