EXPRESSIÓ ESCRITA

Competències bàsiques i continguts de l’àrea de llengua relacionats amb les pràctiques

  • Competència comunicativa lingüística i audiovisual
  • Competència artística i cultural
  • Tractament de la informació i competència digital
  • Competència d’aprendre a aprendre
  • Competència d’autonomia i iniciativa personal
  • Competència social i ciutadana
  1. Pràctica amb recursos TIC de les habilitats de: deducció, associació, relació, classificació, etc.
  2. Progressiva autonomia en l’aprenentatge: autocorrecció i autoavaluació
  3. Consulta al diccionari i corrector en format digital per al tractament de textos
  4. Producció de textos en línia a partir del suport d’imatges
  5. Ús de recursos TIC per establir contactes amb altres persones i centres per intercanviar informacions i experiències
  6. Interès per la bona presentació dels textos escrits i per aplicar-hi els coneixements apresos

Continguts del mòdul

  • Recursos d’Internet com a suport i model per a l’escriptura de textos de diferent tipologia: contes, descripcions, instruccions, esquemes i mapes conceptuals
  • Anàlisi i ús d’interactius elaborats específicament per a la pràctica de l’escriptura
  • Cerca de webs relacionades amb continguts d’expressió escrita
  • Reflexió sobre els blocs com eina didàctica

Pràctiques

  • Pràctica 1: Escriure amb el JClic. Material destinat a alumnes de l’aula d’acollida
  • Pràctica 2: Escriure amb els Quaderns Virtuals. Visionat dels Quaderns Virtuals amb exemplificacions destinades a l’alumnat del primer cicle d’ESO
  • Pràctica 3: Escriure amb els Quaderns digitals. Visionat dels quaderns digitals amb exemplificacions destinades a l’alumnat del segon cicle d’ESO
  • Pràctica 4: Els blocs, un recurs didàctic. Reflexió sobre l’ús dels blocs i visita a alguns blocs. Material de suport a la tasca docent
  • Exercicis: En aquest mòdul cal escollir un dels dos exercicis proposats.

A l’exercici 1 heu de realitzar una activitat amb el Quadern Virtual i participar activament en el Fòrum.

A l’exercici 2 cal seleccionar materials de la biblioteca de JClic i participar activament en el Fòrum

Tornar al principi del document