Exercici 1: Opinar sobre un web

En aquest exercici, s’ha de donar l’opinió d’un dels webs que heu visitat, sempre des d’una perspectiva didàctica.

Cal comentar de quina manera el podríeu incorporar a la vostra programació del curs que estigueu impartint actualment. Indiqueu de forma breu:

  • Nivell. Curs al qual va dirigit i per a quin curs vosaltres utilitzaríeu el recurs, per a quin tipus de continguts, per a quina unitat de programació…
  • Requeriments tècnics. Maquinari i programari necessaris per a l’ús del recurs a l’aula, si són fàcils d’obtenir i manipular…
  • Requeriments TIC. Coneixements previs que ha de tenir l’alumnat per treballar amb fluïdesa, si es necessita donar moltes informacions complementàries sobre el seu ús per part del professorat…
  • Metodologia. Expliqueu breument quin ús faríeu del recurs i amb quina intencionalitat l’aplicaríeu (per a la presentació d’algun contingut, ampliació, exercitació d’activitats, avaluació d’objectius…).
  • Dificultats que veieu per aplicar aquest recurs i necessitat (o no) de fer modificacions per adaptar el recurs al grup, al tipus d’alumnat, al tipus d’unitat de programació…
  • Alumnat. Si disposeu de l’opinió de l’alumnat sobre el web perquè hi heu experimentat a l’aula seria interessant s’hi inclogués.
  • Etc.

Exercici 2: Participació al fòrum sobre WebQuest i Caceres del tresor

Accediu al Fòrum de l’educampus, escriu la teva opinió o contesta un company/a sobre l’ús didàctics de les WebQuest i les Caceres del tresor.

Suggeriments de temes per comentar en el fòrum:

  • Què us sembla més fàcil d’aplicar a l’aula les Webquest o les Caceres?
  • La meva experiència em diu que…
  • Estructura comuna i rígida a de totes les WebQuest i les Caceres les converteix en uns materials…. si variés l’estructura… puc variar l’estructura i…
  • Penso que els alumnes els agrada més…
  • Per a un professor/a és més fàcil preparar…
  • És més factible adaptar…. que…
  • Etc.

Tornar al principi del document