L’objectiu d’aquesta pràctica és explorar i conèixer materials de llengua castellana que formen part del Proyecto Cíceros destinats a alumnes d’ESO i de batxillerat. Aquí n’explorareu una part de batxillerat que pot ser d’utilitat per als alumnes com a font d’informació i per poder comprovar, per mitjà d’exercicis interactius, els coneixements adquirits de forma autònoma. La pràctica que s’ha escollit com a exemple presenta continguts sobre la formació del lèxic castellà des de les perspectives diacròniques i sincròniques.
1. Accediu al portal del MEC, al Proyecto Cíceros de l’àrea de llengua i literatura; una vegada hi entreu, és convenient que prèviament a la revisió dels materials, conegueu la guia d’ús, la descripció del projecte i les normes d’accessibilitat.
http://recursos.cnice.mec.es/lengua/index.html
2. Quan visiteu els apartats citats anteriorment, cliqueu a Alumnos | Cursos | Bachillerato | Primero | Lengua y sociedad.
3. El bloc Lengua y sociedad ofereix dos grans temes:
Cliqueu a la segona opció i accediu a una pàgina a la qual més endavant retornareu per explorar-ne les diferents possibilitats que hi ha, però ara cliqueu a la pestanya Actividades.
4. A la pàgina d’Actividades s’hi desenvolupen els continguts teòrics i les activitats programades per constatar els aprenentatges.
Observeu que hi ha tres tipus de botons: dos relacionats amb l’avaluació (inicial i autoavaluació) i uns que indiquen el número de l’activitat; són de color vermell i quan s’activen són de color verd.
5. Entreu a qualsevol de les activitats, incloses les d’avaluació, i veureu que s’hi presenten:
La puntuació s’obté de forma acumulativa mentre es duen a terme els exercicis de la unitat.
6. Reviseu el contingut de les finestres emergents i veureu que des d’una finestra podeu passar a una altra; d’aquesta manera es va ampliant el contingut teòric de la unitat. Visiteu també les pàgines web que es recomanen.
7. Retorneu a la pàgina de Bachillerato des d’on podeu escollir Primero o Segundo i analitzeu el material segons les vostres necessitats a l’aula.