El triangle interactiu a l’aula

Des d’un enfocament constructivista de l’ensenyament i l’aprenentatge, la unitat bàsica d’anàlisi es troba en l’anomenat triangle interactiu de l’aula. El procés mediador de les TIC aporta un valor afegit en totes les possibles ajudes a les pràctiques educatives i les contextualitza en la zona de desenvolupament proper que té, a través de la introducció de la internet a l’aula, un suport imprescincible per projectar el triangle interactiu més enllà de l’aula.

Contingut

  • Les TIC i la construcció del coneixement.
  • La Zona de Desenvolupament Proper i la Zona de Desenvolupament Virtual.
  • El treball cooperatiu.
  • El teclat virtual.
  • L’escriptura col·laborativa: el treball del nom i de la frase.
  • El centre d’inici.
  • Les eines flotants.
  • L’ús de les eines de la PDI per a la correcció d’errors d’aprenentatge.
  • L’enregistrador.
  • El reproductor de vídeo.

Pràctiques

  • Pràctica 1: La potencialitat de les TIC en la construcció del coneixement. La Zona de Desenvolupament Proper i la Zona de Desenvolupament Virtual
  • Pràctica 2: El teclat virtual i les seves aplicacions en dinàmiques col•lectives de l’aula
  • Pràctica 3: Pràctiques d’escriptura col·laborativa
  • Pràctica 4: L’error com a font d’aprenentatge
  • Exercicis

Tornar al principi del document