Canvia de cara!
Aquesta pràctica presenta activitats adreçades al cicle inicial de primària que permeten treballar la comprensió lectora, així com jugar amb el vocabulari que fa referència a les parts i les expressions d’una cara. És un joc de llengua que afavoreix la descoberta del lèxic per mitjà de l’experimentació.
Desenvolupament de la pràctica
- Aneu a edu365.cat | Primària | Llengua catalana | Enllaços | Canvia de cara!. Se us obrirà una pàgina com aquesta:
http://www.xtec.cat/satis/ra/anicara1.swf

- Observeu que la pantalla té tres parts diferenciades:
A l’esquerra, teniu una columna amb tot el vocabulari necessari.
Cada una de les caselles de vocabulari conté diferents models, que podeu descobrir si cliqueu a les fletxes.
A la dreta de la pantalla, apareix el dibuix de la cara que vosaltres mateixos confegiu, depenent de les diferents formes que trieu a la columna del vocabulari.
A sobre del dibuix, hi ha un rètol vermell on podeu llegir: Descobreix aquesta cara. Si el cliqueu, us apareixen les pistes que cal seguir per fer la cara tal com indica.

Programació de l’activitat
Disposar d’una
fitxa de treball per a l’alumnat sempre és útil, tot i que de vegades a alguns alumnes el professorat els hi hagi de donar les instruccions orals perquè no són capaços de llegir-les o d’entendre-les.
- Metodologia. És una activitat adreçada a cicle inicial que no supera una sessió d’una hora. Si disposeu de suficients ordinadors, podeu fer que els alumnes treballin individualment o per parelles. És convenient que, prèviament, abans d’anar individualment o per parelles a l’ordinador, a classe s’hagi fet alguna activitat de grup sobre descripció de cares.
Una vegada acabada l’activitat a l’ordinador, cada alumne/a pot imprimir la cara que hagi fet i participar per parelles en un joc de taula de descripció similar al “Quién es quién”.
Informació complementària
Català
- Podreu trobar contes i jocs sobre La Vaca Connie amb una interfície molt atractiva per a cicle inicial.
http://www.lavacaconnie.com/home.htm
- A Canviem el final, podeu veure-hi unes vinyetes desordenades que s’han d’ordenar amb dos finals diferents: un de bo i un altre de dolent. No vadis! la prevenció des de l’escola està organitzat per cicles: inicial, mitjà i superior. Molt recomanable per formar part de la programació d’una seqüència didàctica utilitzant-ho especialment com activitats prèvies o finals.
http://www.edu365.cat/nobadis/index.htm
Castellà
- El portal del Centro Virtual Cervantes disposa de cinc-cents jocs i passatemps en castellà: Pasatiempos de Rayuela. Estan classificats per tipus de continguts: funcional, gramatical, lèxic i sociocultural. També es pot accedir a una classificació per quatre nivells de dificultat: inicial, intermedi, avançat i superior. És un material de gran interès per jugar i practicar la llengua de forma lúdica.
http://www.cvc.cervantes.es/aula/pasatiempos/pasatiempos1/
Tornar al principi del document