Zona alumn@s Primària

Amb aquesta pràctica, coneixereu una pàgina web en llengua castellana del portal educatiu de la Junta de Castilla y León. Hi ha un conjunt jocs relacionats amb les diferents matèries curriculars i adreçades a nens i nenes de 6 a 12 anys.

Desenvolupament de la pràctica

  1. Aneu a Zona alumn@s. A la pàgina principal veureu en el menú de l’esquerra la opció de clicar Juega/aprende y en el menú superior Juegos. Els dos menús són coincidents en algunes propostes d’activitats però el de l’esquerra conté més possibilitats per la qual cosa navegarem a partir del botó de l’esquerra. Cliqueu, doncs, Juega/Aprende.
    http://www.educa.jcyl.es/educacyl/cm/zonaalumnos
  2. Se us presenten dues opcions: Aprende y Juega / Juegos.
    Comencem per clicar la primera. Una vegada dins ens presenta dues possibilitats Aprende jugando y Juegos educativos. Investiguem també la primera on hi veurem la llista dels jocs que s’hi poden fer, la majoria al voltant de l’observació, atenció, etc. Cal destacar la incorporació d’àudio i els diferents nivells de dificultats a tots els interactius. Entreu a algun dels que us proposen.
    Aprende y juega
    Aprende y juegaAprende y juega
  3. Ara deixem Aprende y Juega y anem a visitar Juegos. Vegeu que hi tenim una bona llista de possibilitats. Visiteu alguns d’aquests trenta jocs per saber quins us poden ser d’utilitat per a la vostra programació o per a algun alumne/a.
    Aprende y juega

Els jocs són un bon recurs per fixar algunes normes ortogràfiques, estructures, mots, etc. que per altres vies tenen un aprenentatge menys amable. També són un bon mitjà perquè algunes de les competències que cal potenciar i que per la manca de concreció en els continguts de les àrees del currículum queden sense gaire concreció. Serà, doncs, per mitjà del joc com habilitats d’associació, de deducció, de relació, d’ordenar. etc. que poden adquirir-se.
El joc hauria d’incorporar-se plenament a la programació de les activitats d’aula, cal deixar de pensar-hi com un complement per omplir espais buits o premiar els encerts en d’altres d’activitats escolars.

Una situació òptima que esdevé cada vegada més necessària és la de disposar d’un espai amb alguns ordinadors amb connexió a Internet a totes les aules.

Informació complementària

Català

Tornar al principi del document