Iniciació a la poesia
L’activitat del portal edu365.cat, anomenada Poemes bestials, treballareu el llenguatge literari i introduireu els alumnes de cicle inicial i alumnes nouvinguts en el món de la creació poètica.
L’activitat permet una aproximació a l’expressió poètica i a l’exercici de l’expressió i la comprensió oral.
Desenvolupament de la pràctica
- Aneu a edu365.cat | Primària | Llengua catalana | + Recursos | Poesia@.com.
Podeu fer clic a l’opció Saltar intro per passar directament a la pàgina que veieu aquí. Escolliu la icona Poemes bestials.
http://www.edu365.cat/infantil/poesia/portada.htm

- A la finestra següent, veureu activitats relacionades amb animals; trieu l’aranya:

- Els elements principals de l’activitat es mostren a la pantalla en una animació. És interessant explotar les possibilitats dels àudios, especialment si teniu en compte l’alumnat a qui s’adreça aquesta activitat.
Un cop acaba l’animació, ja teniu tots els elements necessaris per al treball de l’alumne/a:

- A l’esquerra veieu el poema. Per escoltar-lo, feu clic al botó
. L’audició acaba si torneu a clicar-hi.
Si feu clic al botó
, veureu el text del poema escrit en lletra lligada.
Quan passeu amb el cursor per sobre del botó
, us apareixen en pantalla les paraules que poden tenir certa dificultat lèxica.
El quart botó torna a arrencar l’animació, la qual es pot aturar prement sobre la lletra A, que es mostra a l’àrea del text.
Les opcions de la barra vertical de la dreta us permeten tornar a la finestra que mostra els diferents animals per triar i anar a l’animal anterior o al següent.
- Si feu clic al botó
, obtindreu una versió imprimible en format PDF.
- Ara podeu fer una ullada a la resta de poemes.
Programació de l’activitat
- Metodologia. Tot i que han estat pensades per a l’etapa d’educació infantil i cicle inicial, són activitats adaptables a tots els cicles de primària. Cada mestre/a pot preparar la tasca en funció de l’edat dels seus alumnes.
També es pot plantejar com a treball individual de reforç. No cal fer cap preparació prèvia. Cal pautar sempre l’alumnat perquè no es perdi en navegacions o no sàpiga què ha de fer per la qual cosa és convenient que disposi d’una fitxa de treball on s’indiqui clarament el treball per fer.
- Temporització. N’hi ha prou amb vint o trenta minuts per fer l’activitat TIC. Es pot animar l’alumnat a veure altres poemes. L’activitat genera una feina individual posterior.
Recordeu que aquestes activitats poden adaptar-se a diferents nivells i continguts.
És a dir, si treballeu les grafies cursives, es pot plantejar a l’alumne/a que escrigui el text del poema i compari el resultat a la pantalla.
Informació complementària
Català
Castellà
- Els poemes de Gloria Fuertes han estat sempre molt pròxims a la sensibilitat de nens i joves. També hi trobareu narracions petites i endevinalles que no estan escrites, sinó recitades per l’autora mateixa. Pot permetre la preparació d’algun exercici interessant de comprensió oral.
http://www.cervantesvirtual.com/bib_autor/Fuertes/
Tornar al principi del document