El GALÍ en línia
L’objectiu d’aquesta pràctica és donar a conèixer les possibilitats que ofereix el programa GALÍ (disponible en dos suports: web i CD) per a l’aprenentatge de la llengua oral en el cas dels alumnes d’incorporació tardana. Tot i així, també és un material vàlid per a alumnes de cicle mitjà de primària, especialment, com a material de reforç i de repàs.
Desenvolupament de la pràctica
- Aneu a edu365.cat | primària | català | recursos | GALÍ en línia, entreu-hi, escolliu entre les variants dialectals del català i, finalment, Aprenentatge lliure.
http://clic.xtec.es/gali/gali/gali.jsp

- Feu clic al primer bloc temàtic: Com s’escriu? Com es pronuncia?, en la modalitat d’Iniciació.

Una vegada dins el bloc, escolliu el primer tema: L’alfabet.

- Ara apareix una pantalla en què s’ha de triar segons el tipus de connexió a Internet que tingueu. Escolliu la segona, ja que segurament disposeu de connexió ràpida.

- Una vegada carregat l’applet (miniaplicació) JClic, accediu a la pantalla de treball.

- Ara, seguiu les instruccions que us van apareixent en pantalla per desenvolupar l’activitat.{gali6.jpg|Activitat}}
A la part inferior esquerra, hi ha uns botons que permeten interactuar amb el programa: anar a l’activitat anterior o següent, recomençar l’activitat, demanar ajuda i obtenir informació de l’activitat, i, finalment, veure l’informe dels resultats que s’estan obtenint.
Els botons actius són de color blau cel i els inactius, de color gris.

- Després de les trenta-una activitats que conté aquest primer bloc, torneu a la pantalla d’inici del bloc i escolliu el segon tema, On és cada lletra, i així successivament amb els blocs d’iniciació i el mateix per als d’aprofundiment.

Programació de l’activitat
- Metodologia. Aquesta activitat es pot dur a terme tant en un ordinador connectat a Internet (mitjançant el GALÍ en línia) com en un ordinador sense connexió (si es disposa del CD GALÍ, es pot trobar en els CRP). En principi, són activitats per fer-se individualment.
Caldrà que prèviament cada alumne/a sàpiga les instruccions d’accés i de funcionament del programa. Pel fet de ser una activitat individual que espot personalitzar, cada alumne a partir de la valoració inicial començarà a partir d’uns exercicis diferents. Per mitjà del control d’avaluació del programa del JClic el mestre/a podra saber l’evolució de l’aprenentatge de l’alumne/A
- Temporització. Cadascun dels sis mòduls d’iniciació de què consta el programa pot ocupar una hora de classe. Cal afegir-hi els mòduls d’aprofundiment, amb menys càrrega de temps.
- Recursos. Ordinadors amb connexió a Internet en cas d’optar per la versió en línia. Ordinadors amb unitat lectora de CD en el cas d’optar per aquest suport.
Per l’especificitat i les característiques d’aquest programa, cal tenir present que no només pot ser indicat per a alumnes nouvinguts, sinó també per als altres alumnes i especialment per fer treball de reforç a casa.
Informació complementària
Tornar al principi del document