Per recollir informació de pàgines web i trobar-les quan es necessitin es pot fer per mitjà de portals que permeten tenir les teves adreces d’interès a Internet classificades per etiquetes (tags) i d’aquesta manera accedir-hi des de qualsevol lloc. El portal http://del.icio.us/ és un dels més populars. Prèviament cal registrar-s’hi.
Ara, però com activitat fareu una anàlisi d’agunes web des del punt de vista educatiu destinat a la vostra aula per la qual cosa construïu un quadre de doble entrada que contingui els ítems següents: Títol i autor de la web, URL (adreça electrònica), Llengua, Continguts més significatius, Destinataris pensant en cursos o tipologia d’alumnes i Observacions.
Podeu utilitzar el format que us sigui més pràctic (un quadre de doble entrada en OpenOffice pot ser vàlid).
Heu d’incloure-hi un mínim de sis adreces. D’aquestes, dues han de ser visitades en el mòdul 1 i dues en el mòdul 2. les altres que citeu les heu d’haver trobat a Internet i han de tenir relació amb el contingut dels dos mòduls que heu fet. A les que facin referència al mòdul 1 i 2 indiqueu-hi les que considereu més interessants per a la vostra pràctica diària a l’aula o perquè els heu fet servir amb l’alumnat i les han valorat positivament.
Poden ser totes en català o en castellà, o bé combinar pàgines en les dues llengües.
Vegeu un model d’exemple de fitxa que podeu adaptar a les vostres necessitats.
En aquest exercici, s’ha de donar l’opinió d’un dels webs que heu visitat en el mòdul 1 o en el mòdul 2, sempre des d’una perspectiva didàctica.
Cal comentar de quina manera el podríeu incorporar a la vostra programació del curs que estigueu impartint actualment. Indiqueu de forma breu: