![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
El govern municipal | |||
Amb aquesta pràctica es pretén que l'alumnat conegui el funcionament del seu ajuntament, com s'organitza el poder municipal i quines són les funcions del màxim responsable del govern municipal. Per realitzar-la, es proposa preparar una entrevista per fer-la a l'alcalde de la població. |
|||
Desenvolupament de la pràctica | |||
![]() |
Aquesta pràctica se centra en la realització d'una entrevista a l'alcalde. Caldrà un treball previ de documentació per elaborar-ne els ítems. Aquesta tasca ha de permetre a l'alumnat de conèixer el funcionament de l'ajuntament del municipi. Durant el treball previ és important tenir en compte els mitjans tècnics que s'utilitzaran per enregistrar-la (gravadora, ordinador portàtil, micròfons i càmera fotogràfica) I caldrà un treball posterior de tractament i edició de l'entrevista utilitzant els mitjans tècnics més adequats i que permetin fer arribar el resultat de la mateixa al màxim de gent possible. |
||
L'organització municipal | |||
El treball previ a la visita a l'ajuntament i a l'entrevista amb l'alcalde ha d'anar encaminat a conèixer l'organització del govern municipal. Per accedir una informació general de cadascun dels ajuntaments de Catalunya usarem aquesta adreça del municat.net, un portal dedicat a les informacions del món comarcal i local de Catalunya. http://www.gencat.net:8000/osial/owa/p12.lli_ens Es tracta del formulari a través del qual es pot accedir a tots els ens locals de Catalunya.
Al desplegable Tipus d’ens escolliu l’opció Ajuntament i al quadre de diàleg Població de l’adreça escriviu el nom del municipi. Finalment premeu el botó Cercar. Apareix una pantalla amb les dades més generals de l'Ajuntament i un menú al lateral esquerre, des del qual podreu accedir a dades més específiques:
L'anàlisi d'alguns dels apartats permet conèixer alguns elements de l'estructura i del funcionament del govern municipal. Entre els que podem usar per a preparar la visita a l'ajuntament i per a realitzar l'entrevista a l'alcalde són.
Alguns ajuntaments tenen al seu web una informació més completa de l'organigrama municipal, és el cas de Valls o Granollers. A partir de les informacions recollides caldria elaborar un dossier amb aquets continguts:
|
|||
L'entrevista amb l'alcalde |
|||
L'objectiu de la realització del dossier anterior és confeccionar de manera conjunta una entrevista amb l'alcalde o alcaldessa del municipi. A continuació es mostren tres entrevistes realitzades als alcaldes de Baga, Salt i el Vendrell:.
Caldria que les preguntes de l'entrevista fossin de resposta curta i entenedora per a l'alumnat i que n'hi hagués el nombre suficient perquè cadascun dels alumnes del grup-classe pogués fer -ne una. Aprofitarem l'avinetesa de l'entrevista per fer unes fotografies que ens serveixein per a il·lustrar la posterior publicació de la mateixa (alcaldessa, edifici de l'ajuntament, sala de plens...). Per a l'ús de les càmeres fotogràfiques digitals veure la pràctica 1 del mòdul 5. |
|||
Recursos tècnics per a gravar i editar l'entrevista | |||
|
|||
Si bé les possibilitats tècniques d'enregistrament de l'entrevista són nombroses, en aquesta pràctica es proposa l'enregistrament digital del so. Es pot fer a través:
Si utilitzem la gravadora digital per a la realització de l'entrevista, caldrà traspassar l'arxiu o arxius de so de la mateixa a l'ordinador. Per a fer-ho hem d'instal·lar un programari que ve amb la mateixa. Un cop instal·lat, i abans d'obrir-lo, cal connectar la gravadora a l'ordinador mitjançant un port USB.
A continuació ja es pot obrir el programa.
Si s'utilitza per primera vegada surt un missatge que ens demana a quina sèrie pertany la gravadora. Cal escollir ICD-P Series com mostra la imatge.
Si la gravadora no està connectada a l'ordinador, en acceptar l'opció vàlida, ens surt un missatge dient que no es pot continuar: s'ha de connectar. A continuació, apareix una altra pantalla preguntant si es vol activar l'opció Autosave (Autodesat). Canceleu aquesta pantalla. La pantalla de treball és aquesta. La part esquerra de la pantalla ens mostra el contingut de la gravadora. A la part superior, hi ha les carpetes de la mateixa on s'han desat els arxius gravats durant l'entrevista. A la part inferior es visualitzen els arxius de so de cada carpeta. La part dreta de la pantalla mostra el nostre Ordinador. Caldrà seleccionar la carpeta on vulguem desar els arxius de so. Aquesta selecció de carpeta es fa des de la part superior dreta. A la part inferior dreta, visualitzarem els arxius que importarem des de la gravadora. Per passar els arxius de so de la gravadora a l'ordinador, s'utilitza l'opció Save. Es dóna un nom a l'arxiu, per exemple entrevista i es desa en format *.wav a la carpeta escollida de l'ordinador.
Els arxius de so de l'entrevista, ja els tenim preparats per a tractar-los amb el programa Audacity. Es poden fer dues coses:
|
|||
El resultat de l'entrevista | |||
Es pot publicar l'entrevista al web de l'escola. Prèviament, però, s'hauran transcrit les respostes de l'alcalde o l'alcaldessa. En un apartat del web, es poden reproduir les preguntes i les pertinents respostes. A més s'hi adjuntaran les fotografies que s'han realitzat durant la vista a l'ajuntament i l'entrevista i l'arxiu o arxius de so. Si s'han tractat els arxius de so es disposa d'un arxiu per a cada pregunta i resposta, l'entrevista es pot posar en una taula de tantes files com preguntes tingui l'entrevista i de dues columnes. A la columna de l'esquerra més estreta, hi haurà l'arxiu de so i, a la de la dreta, la pregunta i la resposta escrites. |
|||
Programació de l'activitat | |||
![]() |
|
||
|
|||
|
|||
Ordinador amb connexió a internet i que tingui els següents programes: processador de textos, programa de tractament d'imatges digitals (Gimp), l'Audacity i un programa per a la gestió de llocs web (Filezilla o Dreamweaver). Pel que fa a la gravadora digital Sony IC Recorder ICD-P320 és necessita d'un programari específic per a poder traspassar la gravació a l'ordinador per a poder-la editar amb l'Audacity. Una càmera fotogràfica digital. |
|||
|
|||
|
|||
|
|||
Les sessions destinades a la realització d'aquesta activitat són quatre. La primera es dedicarà a la cerca, la recollida i la sistematització de la informació sobre l'ajuntament del municipi. A la segona, s'acabarà de perfilar i organitzar la informació recollida i s'elaborarà l'entrevista; també es distribuiran les preguntes entre els alumnes. La tercera, de durada variable, serà la visita a l'ajuntament i l'entrevista amb l'alcalde o l'alcaldessa. A la quarta, es farà la transcripció per part dels alumnes de l'entrevista i es fara una valoració de la mateixa. |
|||
|
|||
|
|||
![]() |