Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Pràctica 5
Pràctica 6
   
   
Exercici 1: Elaboració d'una fitxa
   
Exercici

En aquest exercici haureu d'elaborar una fitxa per a l'alumnat.

Aquesta fitxa ha de servir per a l'explotació didàctica d'un dels continguts treballats en aquest mòdul.

  • JClic
  • Contes SPC
  • Webs institucionals
  • Obres del patrimoni

Ha de ser una fitxa clara i entenedora per a l'alumnat. A l'hora de complimentar-la no els ha de generar cap dubte. La seva compleció ha de partir dels continguts de la web que es treballa.

Acompanyant a la fitxa hi haureu de consignar:

  • L'enllaç del lloc web al qual fa referència (jclic, conte, web, patrimoni)
  • Segons el cicle al qual faci referència i el contingut el component gràfic ha de ser predominant.
    • Si es fa una fitxa per a educació infantil, caldrà que predomini el component visual basat en els continguts del web (també s'haurà d'acompanyar d'unes breus orientacions que responguin a les qüestions que hi apareixen).
  • Cal tenir en compte la presència dels elements gràfics que l'alumnat pugui incorporar a la fitxa (especialment, si es fa referència a un element del patrimoni)

Les ajudes per als usuaris de programaris les trobareu al mòdul complementari.

   
  Exercici 2: Comentari d'un web
   
Exercici

En aquest exercici, s'ha de donar l'opinió d'un lloc web diferent als que heu visitat durant el curs des d'una perspectiva didàctica.

Cal comentar de quina manera el podríeu incorporar a la vostra programació del curs que estigueu impartint actualment. Indiqueu:

  • Nivell. Curs al qual va dirigit i per a quin curs vosaltres utilitzaríeu el recurs, per a quin tipus de continguts, per a quina unitat de programació...
  • Requeriments tècnics. Maquinari i programari necessaris per a l'ús del recurs a l'aula, si són fàcils d'obtenir i manipular...
  • Requeriments TIC. Coneixements previs que ha de tenir l'alumnat per treballar amb fluïdesa, si es necessita donar moltes informacions complementàries sobre el seu ús per part del professorat...
  • Metodologia. Expliqueu breument quin ús faríeu del recurs i amb quina intencionalitat l'aplicaríeu (per a la presentació d'algun contingut, ampliació, exercitació d'activitats, avaluació d'objectius...).
  • Dificultats que veieu per aplicar aquest recurs i necessitat (o no) de fer modificacions per adaptar el recurs al grup, al tipus d'alumnat, al tipus d'unitat de programació...
  • Alumnat. Si disposeu de l'opinió de l'alumnat sobre el web perquè hi heu experimentat a l'aula, seria interessant s'hi inclogués.
 

 

   
 
Amunt
   
   
Internet i les ciències socials a primària XTEC