Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Pràctica 6
Exercici
   
  Mòdul 2: Consciència temporal i temps històric
   
Continguts d'àrea i de TIC
   

Continguts d'aquest mòdul:

  • Seqüenciació d'imatges d'un mateix lloc o d'un procés
  • El temps al llarg del dia
  • Els fets i personatges històrics
  • Relació entre la història personal i els fets de rellevància social
  • Cerca i emmagatzement d'imatges a Internet.
  • Obtenció i ús d'imatges de càmeres fixes d'Internet
  • Utilització d'eines per a la cerca d’informació (enciclopèdies, cercadors o webs temàtics)
   
  Pràctiques
   
 

Nom de les pràctiques d'aquest mòdul:

  • Pràctica 1: Imatges per expressar el canvi, les transformacions i el pas del temps. Com aconseguir imatges d'Internet. Exemplificacions destinades a l'alumnat d'etapa infantil per a l'observació del pas del temps i de les transformacions.
  • Pràctica 2: El pas del temps al llarg del dia. Utilització del rellogte català i els moments i activitats al llarg del dia per al cicle inicial. Visualització de càmeres en temps real.
  • Pràctica 3: Els noms dels carrers. Introducció al coneixement de fets, personatges i altres manifestacions històriques properes a l’entorn cultural on l'alumnat del cicle mitjà viu. Cerca d'informació a enciclopèdies i utilització de presentacions per expressar-la.
  • Pràctica 4: Escrivim la nostra biografia. Construcció de la història de cada noi o noia de cicle superior a partir d'una pauta, tot relacionant els fets viscuts per l'alumnat i els fets històrics més rellevants i amb imatges escanejades.
   
  Exercici
   
 
  • Exercici 1: La seqüència d'imatges. Elaboració d'una fitxa d'activitat per a l'alumnat sobre el pas del temps amb imatges.
  • Exercici 2: Recull de pàgines web. Elaboració d'una fitxa amb una doble vessant: professorat i alumnat.
  • Exercici 2 La teva història. Redacció de la història personal d'acord amb una pauta
   
 
Amunt
   
   
XTEC Internet i les ciències socials a primària