.
Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Pràctica 6
Exercici
   
  Mòdul 6: El medi polític i cultural
   
Continguts d'àrea i de TIC
   

Els continguts d'aquest mòdul són:

  • Les festes i tradicions catalanes
  • L'ajuntament i el govern municipal
  • Les funcions de l'ajuntament
  • Els serveis municipals
  • Els símbols del muncipi
  • El patrimoni artístic i cultural de la població.
  • Els principals estils artístics de cada període històric.
  • Els fets històrics relacionats amb la població
  • Ús del ratolí per assenyalar i fer clic
  • Ordenació i seriació de diferents tipus d’objectes
  • Necessitat d’usos responsables de les TIC Inici al treball amb l'ordinador
  • Gravació i edició so mitjançant procediments digitals.
  • Ús del processador de textos per a recollir i presentar la informació.
  • Publicació dels resultats d'un treball al web de l'escola.
  • Obtenció d'informació de diversos llocs webs.
  • Organització de la informació obtinguda segons unes pautes prèviament establertes.
  • Ús de la càmera fotogràfica digital i traspàs de les fotografies a l’ordinador
  • Ús d'un programa de tractament de la imatge digital.
  • Comunicació a través del correu electrònic.
  • Redacció correcta d' un missatge i adjunció un fitxer.
   
  Pràctiques
   
 

Les pràctiques d'aquest mòdul són:

  • Pràctica 1: Festes i tradicions. A partir de diferents aplicacions informàtiques els alumnes de parvulari realitzen un treball sobre les festes tradicionals.
  • Pràctica 2: Les festes populars . L'elaboració d'una auca utilitzant diverses aplicacions informàtiques serveix de base per a elaborar un treball sobre una festa popular..
  • Pràctica 3: El govern municipal. La preparació de l'entrevista amb l'alcalde o alcaldessa d'un municipi serveix de base per a treballar l'obtenció de la informació a través d'internet i per a conèixer les tècniques digitals de gravació i d'edició de so.
  • Pràctica 4: El patrimoni. Activitat d''intercanvi de correu electrònic entre alumnes de diferents centres o d'un mateix centre que es volen donar a conèixer els uns als altres el patrimoni històric, cultural i artístic de la localitat
   
  Exercici
   
 
  • Exercici 1: Elaboració d'una fitxa de treball. Elaboració d'una fitxa adreçada a l'alumnat que permeti l'explotació didàctica d'un contingut.
  • Exercici 2: Comentari de webs. L'exercici proposa que s'esculli un web (apartat de llocs web, MUD, Jclic, quadern virtual, joc...), de qualsevol cicle, i es faci un comentari sobre la seva idoneixtat per a ser utilitzada a l'aula.
   
  Amunt
 
   
XTEC Internet i les ciències socials a primària