Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Pràctica 6
Exercici
   
  Mòdul 4: Medi físic, paisatges i sistemes humans
   
Continguts d'àrea i de TIC
   

Text dels continguts d'aquest mòdul:

  • El medi físic, els paisatges i els sistemes humanitzats
  • Elements diferenciadors dels paisatges naturals, urbans i rurals
  • Característiques de les estacions de l’any
  • El medi físic, paisatges i sistemes humans: la comarca
  • Reconèixer les parts i característiques del curs d'un riu i la seva representació gràfica
  • Localitzar i identificar les comarques de Catalunya com a sistemes naturals o humans
  • Utilitzar el full de càlcul per a representar realitats a partir de dades numèriques
  • Cerca de dades en una enciclopèdia digital
   
  Pràctiques
   
 

Nom de les pràctiques d'aquest mòdul:

  • Pràctica 1: El món per un forat. Treball del medi físic, els paisatges i els sistemes humans destinades a l'alumnat d'etapa infantil.
  • Pràctica 2: Observació del paisatge. Característiques dels paisatges tenint en compte els canvis que s’hi produeixen causats pel pas del temps o a la intervenció humana. Elements diferenciadors dels paisatges naturals, urbans i rurals per al cicle inicial.
  • Pràctica 3: Les comarques de Catalunya. Una proposta perquè l'alumnat de cicle mitjà aprengui a locasuport del Kid Pix per a representar-ne els resultats.
  • Pràctica 4: Representem el perfil d'un riu. La construcció del perfil amb un full de càlcul a partir de la informació trobada a una enciclopèdia en línia és la base per treballar la hidrografia amb l'alumnat del cicle superior.
   
  Exercici
   
 
  • Exercici 1: La fitxa del joc. Elaboració d'una fitxa d'activitat per a l'alumnat sobre un joc en línia.
  • Exercici 2: El problema del dia. Elaboració d'una fitxa tant de professorat com d'alumnat.
   
 
Amunt
   
   
XTEC Internet i les ciències socials a primària