
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Comprem a la botiga | |
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer les monedes, les seves equivalències i el retorn del canvi en la compra d'un producte quan no paguem de manera exacta. L'alumne/a haurà de saber, en tot moment, les operacions que fa i tenir present si ha de sumar, multiplicar o restar. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
Abans de començar l'activitat, caldria proposar als alumnes que portessin tot tipus de productes per muntar realment una botiga a la classe. Després, fer simulacions reals de compra i venda amb monedes i bitllets que podeu baixar-vos de l'adreça http://www.fi.uu.nl/rekenweb/en/welcome.xml , podreu veure les monedes per un costat i per l'altre i imprimir-les. Un cop els nens entenguin la mecànica i s'hagin treballat les equivalències entre les monedes, podreu començar la vostra proposta. Teniu més informació sobre l'euro a la pàgina http://www.xtec.net/euro/aportacions/ on trobareu materials variats i adreçats tant als mestres i les mestres com als alumnes. Un cop hagueu fet aquest treball previ, comenceu la vostra activitat. Aneu a l'adreça http://www.edu365.com/euro/botigues9.htm i llegiu atentament les dues opcions de treball. Per un costat, la botiga del pagament exacte i, per l'altre, la que torna canvi. Com que treballareu el cicle superior, s'entén que el pagament exacte ja el dominen, i aprofundireu en el pagament que us haurà de tornar canvi. Per aquesta raó, entrareu a la botiga de tornar canvi. Botiga que torna canvi Si no teniu instal·lat el plug-in del Shockwave, us demanarà de fer-ho de manera automàtica, ho feu. A continuació, sortirà una pantalla prèvia d'informació i entrareu a la botiga. Pantalla de compra de la botiga Si us fixeu bé, veureu a la part dreta,
a l'esquerra i a sota, tres icones: Clicant sobre les icones s'obren o es tanquen. Això és important ja que, quan s'obren de manera automàtica, per continuar fent la compra cal tancar-les. |
Primer punt per desenvolupar | |
Feu la vostra pràctica tot comprant a la botiga. Com a exercici, es fa una proposta de compra concreta per resoldre una comanda... els productes han estat escollits expressament per provocar la discusió del menjar saludable i tot el tema de la dieta. El vostre objectiu serà comprar:
Disposeu de 1000, 00 euros per fer la vostra compra.
|
|
Anem a desenvolupar la proposta |
|
Ja podeu portar la compra cap a casa. Que us aprofiti! |
|
Segon punt per desenvolupar | |
A la pàgina d'educalia podeu treballar amb una altra botiga virtual un cop s'hagi treballat la que us hem proposat. En aquesta botiga nova es treballa les equivalències amb temps tancat, per la qual cosa crea un esforç mental que ajuda a concentrar l'alumne/a i a resoldre la compra segons diferents estratègies. Aneu a la pàgina: http://www.educalia.org/externs/euroclik/c/compra_joc.html, només quan entreu trobareu un resum de l'activitat i els diferents apartats del seu funcionament. |
|
![]() |
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
![]() |
Cal haver treballat el tema en grup, de manera vivencial, i com hem dit, amb monedes que puguin tocar i jugar. Cal, també, que les propostes per fer davant l'ordinador estiguin especificades en paper i que prèviament hi hagi hagut una sessió de reconeixement de l'entorn del programa de la botiga per facilitar-ne el funcionament i poder treballar realment les qüestions de matemàtiques. |
Informació complementària | |
![]() |
Podeu trobar diferents adreces per treballar exemples semblants de compra i pagament amb euros. Podeu imprimir-vos activitats per fer a la pàgina de la botiga de l'euro a l'adreça http://www.edu365.com/euro/botigues9.htm tot fent clic a:
Per veure'n d'altres relacionades amb la mateixa temàtica, podeu anar a:
|
![]() |