![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Curs telemàtic d'autoformació que pretén que el professorat d'educació infantil i primària conegui els recursos que ofereix Internet i les Tecnologies de la Informació i la Comunicació, per donar suport a la tasca docent en la seva àrea, amb una doble finalitat: en primer lloc, saber trobar-los i utilitzar-los i, en segon lloc i prioritàriament, conèixer les possibilitats que aporta per a la didàctica i l'aprenentatge. Els objectius del curs són:
Per dur a terme aquests objectius, s'analitzen els continguts d'Internet i de les TIC que es poden aplicar als diversos àmbits curriculars concretant-ho, de manera diferenciada, per a l'etapa infantil i a l'etapa de primària, tal com s'explica a l'apartat Estructura del curs d'aquesta mateixa guia. |
|||||||||||||||||||
Format
|
|||||||||||||||||||
Per seguir aquest curs podeu optar entre:
|
|||||||||||||||||||
Estructura | |||||||||||||||||||
El curs està estructurat en 6 mòduls i el projecte final. La durada del curs és de 45 hores distribuïdes en 6 hores per a cada mòdul i 9 hores per a l'elaboració del projecte. El disseny d'un curs com aquest planteja un dilema sobre l'estructura que cal donar-li:
Si l'opció escollida hagués estat la primera, s'hagués acabat elaborant mòduls que portarien títols com "Matemàtiques al Edu365", "Quaderns virtuals", "La calculadora Wiris", "Excel", "WebQuest", "Clic o JClic"..., mòduls que haguessin necessitat d'un curs sencer i que, de fet, ja són objecte d'algun curs de l'oferta formativa del Departament d'Educació. A més a més, un plantejament d'aquest tipus no encaixa bé en un curs que pretén ser per a usuaris de recursos TIC, no per a creadors de recursos TIC. Per les raons anterios, s'ha cregut més convenient posar l'èmfasi en els apartats dels currículums, i a cada mòdul examinar recursos diversos, però intentant que hi hagi algun nexe temàtic comú. Amb aquest plantejament, els mòduls són:
Cada mòdul té 4 pràctiques i 2 exercicis. Tenint en compte que l'educació de l'etapa d'Infantil té un recurregut ampli de 6 anys, i que és un fet que entre el professorat es donen molts casos d'especialització, les 4 pràctiques i els 2 exercicis de cada mòdul els trobareu especialitzats per nivels de la forma següent:
| |||||||||||||||||||
Mapa de les pràctiques | |||||||||||||||||||
Heu d'accedir als continguts del curs mitjançant un recorregut seqüencial seguint l'ordre dels mòduls però, també és possible navegar per les pràctiques a partir del recurs utilitzat (XTEC, edu365, etc.) o d'altres (cicles, etapa, etc.) des del mapa de les pràctiques. | |||||||||||||||||||
Requeriments tècnics | |||||||||||||||||||
Els materials d'aquest curs poden
ser visualitzats amb les versions actualitzades dels navegadors Internet
Explorer i Mozilla (eines disponibles al CD-ROM Materials de formació
i a l'aplicatiu CDWeb).
Per fer aquest curs, cal estar familiaritzat amb operacions com crear carpetes, copiar fitxers, retallar i enganxar, instal·lar programes, navegar per Internet, enviar correu electrònic... i es requereixen unes destreses i uns coneixements bàsics en el domini d'eines ofimàtiques. Al llarg de les pràctiques, podreu accedir al Mòdul complementari amb una recopilació de coneixements sobre eines informàtiques bàsiques fent clic a la icona. |
|||||||||||||||||||
Icones i elements de navegació | |||||||||||||||||||
Les icones utilitzades són: | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Els elements de navegació són: | |||||||||||||||||||
|
|||||||||||||||||||
Tutoria | |||||||||||||||||||
A cada participant se li assigna un tutor o tutora que l'assessora i l'orienta en el treball dels diferents mòduls. L'alumnat pot formular les consultes i preguntes que calgui mitjançant l'aplicatiu Educampus Formació. Per a aquest mètode pot demanar orientacions, suggeriments i recomanacions per desenvolupar el seu treball. La persona responsable de la tutoria farà un seguiment personal del procés de cada participant en base als exercicis. | |||||||||||||||||||
Lliurament d'exercicis | |||||||||||||||||||
En la data prevista, cal enviar al tutor o a la tutora els exercicis de cada mòdul, comprimits en format ZIP perquè ocupin el mínim espai possible, i utilitzant, també, l'aplicatiu educampus formació (http://edu365.com/educampus). |
|||||||||||||||||||
Projecte | |||||||||||||||||||
El projecte de treball és l'element amb el qual es conclou el curs. Té la finalitat que l'alumne/a apliqui els coneixements apresos als mòduls de forma autònoma. És indispensable per superar el curs. El projecte és la creació d'una unitat didàctica d'algun dels continguts d'àrea que treballeu segons el nivell o cicle educatiu a qui adreceu la proposta de treball. El nivell o cicle educatiu, els objectius, continguts i la durada per treballar són de lliure elecció. Podeu escollir entre dos tipus de projecte: un concentrat en poc temps, és a dir, treballar tres sessions la mateixa setmana, on el detall de les activitats és molt gran. O un projecte de més llarg termini, per exemple, durant un trimestre a una sessió diària setmanal, on s'ha de concretar molt més l'organització i la planificació. En tot cas, heu d'especificar aspectes curriculars i TIC:
|
|||||||||||||||||||
Calendari | |||||||||||||||||||
Vegeu calendari de l'activitat. | |||||||||||||||||||
![]() |
|||||||||||||||||||