Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Pràctica 5
Pràctica 6
Exercici
   
  Juguem amb l'edu365
   

En aquesta pràctica veureu jocs de l'edu365.com adequats a nens i nenes d'educació infantil. Per fer-ho, necessitareu tenir instal·lats alguns plug-in (connector) perquè s'executin.

Caldrà que reviseu si teniu els plug-in instal·lats adients per al vostre navegador, recordeu que podeu fer un test en línia i baixar-vos els que us faltin a l'adreça de l'edu, apartat d'Atenció a l'usuari: http://www.edu365.com/

Els jocs a l'educació infantil preparen els nens i les nenes per entendre el seu entorn i posen els fonaments de les estratègies que seran necessàries per resoldre situacions problemàtiques, d'entre altres coses, conceptes matemàtics.

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica
  • Aneu a la pàgina edu365.com, escolliu Infantil i entreu dins d'un món ple de jocs i enllaços que ajuden l'alumnat a desenvolupar-se intel·lectualment.
  • Podeu veure que n'hi ha molts i que es fa difícil fer una tria que acoti el jocs al que després suposarà un desenvolupament només dins l'ambit dels nombres i operacions. Tot i així, es proposa treballar-ne uns quants, i vosaltres mateixos podreu decidir. Els classificareu segons es necessiti un plug-in o un altre.
  1. En aquells jocs que necessiten instal·lar el JavaClic, us trobeu:

 

 

  • Per a tots ells necessiteu instal·lar .
  • Per fer-ho, seguiu les instruccions que us donen quan cliqueu directament sobre alguna de les activitats proposades.
  • Quan us demani l'idioma, haureu d'escollir el català. Això només ho haureu de fer una vegada. Tarda una estona si ho feu directament des de xarxa, i és més ràpid si utilitzeu el CD-ROM de Materials de formació, apartat d'Eines, enviat a les escoles i on trobareu el programa d'instal·lació.
  1. Activitats en les quals necessiteu el plug-in del Flash Player 7.

 

   
  1. Mirarem quant pesen els animals
   
 
  • Treballeu amb l'activitat que trobareu fent clic a la icona JAKERS que apareix a la mateixa pàgina.
  • L'activitat està relacionada amb les balances i les equivalències de pes entre diferents animals.
  • Un cop clicada la icona, s'obre una pantalla nova:

  • Cliqueu l'opció Play i podeu començar la vostra activitat.
  • Veureu que, a un costat de la balança, hi ha un animal i que davant n'hi ha d'altres.
  • Es tracta d'arrossegar diferents animals a l'altre costat de la balança per trobar l'equilibri. Cal que recordeu les equivalències de cada animal respecte als altres, ja que això us permetrà fer els càlculs correctes.
  • Un cop feta la primera balança, premeu Next i feu una altra proposta. Si la resposta és correcta, ja ho notareu.
  • A la mateixa proposta, fent clic a la icona Games , trobareu l'activitat.
  • El Fix It , on heu de compondre figures trencades d'una cuina virtual. Vinga, som-hi!
   
 

2. Farem un passeig fora la ciutat

  • Aneu al camp i feu clic sobre La vaca connie : apareix una pàgina com la següent:
 

 
  • Feu clic a Jocs i trieu Coincidències. Aquesta activitat us proposa que descobriu totes les parelles d'animals. Fixeu-vos-hi bé, n'hi ha moltes i d'amagades, no sigueu ganduls!
 

3. Investiguem quina figura toca

  • Veure una activitat amb JAVACLIC.
  • Com que les activitats funcionen totes de la mateixa manera que el programa Clic, en veureu només una i de manera gràfica.
  • Escolliu les Sèries .
  • Heu de fixar-vos molt bé i veure quina figura continua a la sèrie proposada, molt d'ull!
   
Imatges en moviment
Mireu un exemple d'una activitat amb JavaClic, veureu que us sona.
   
 
   
 

Programació de l'activitat

   
Programació
  • Metodologia: el treball es pot dur a terme al racó de l'orinador i es proposarà un joc per fer cada setmana, de tal manera que tots els nens puguin passar a fer-ho. Cal posar un quadre on els alumnes vagin posant una creu al jocs que han anat fent.
  • Els objectius curriculars:
    • El reconeixement dels nombres fins el 5.
    • Les formes de les coses i les seves propietats segons se situïn o es trenquin d'una manera o d'altra, o es posin en un lloc o altre.
    • Relacionar quantitats i posicionaments.
    • Les equivalències.
    • Haureu treballat les sèries i l'ordenació.
    • Les equivalències.
  • Els objectius TIC:
    • Adquisició del domini del ratolí i una introducció al teclat i al moviment de determinades tecles per fer els jocs.
    • Capacitació per baixar-se el programari necessari per poder interactuar.
    • Introducció al món d'Internet.
    • Introducció als jocs en línia.
  • Temps: dependrà dels diferents tipus de jocs. A educació infantil en podeu proposar un cada setmana, al racó de l'ordinador.
  • Material necessari:
    • Els plug-in del Java i del Flash, segons el navegador d'Internet.
   
Atenció!

Recordeu que cal anar combinant els jocs d'ordinador amb els jocs manipulatius on l'alumnat pugui tenir un contacte amb altre tipus de sentit com són el tacte, l'olfacte, el gust...

   
  Informació complementària
   
Informació complementària

A la xarxa trobeu multitud de jocs en línia, molta atenció en la tria: no tots són útils per a l'àmbit educatiu. Només cal que amb un cercador poseu la paraula "jocs" i els mireu.

   
 
Amunt
   
   
XTEC Internet i les matemàtiques a primària