![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Els daus | |
L'objectiu d'aquesta pràctica és que l'alumne, a través d'un joc, aprengui les nocions bàsiques de probabilitat: què és un succés més o menys probable, un sucés segur i un succés impossible. A mesura que van jugant s'adonen de la major o menor probabilitat que els ofereix una casella o una altra després de tirar moltes vegades. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
![]() |
A partir del joc la primera activitat, i analitzant què passa amb els simuladors (o amb jocs de cartes, daus, bingos... de debó) demaneu als vostres alumnes que facin un tauler de joc en que es pugui anar avançant si el que proposa la casella coincideix amb el resultat de la tirada. Demaneu-los que hi facin sortir successos molt probables, poc probables, segurs i impossibles. Pot ser una interessant activitat de plàstica per fer amb el programa de dibuix, i després podeu imprimir i demanar que s'intercanviin els taulers de joc. |
Informació complementària | |
![]() |
A internet trobem simuladors de tirades a l'atzar de daus, cartes, boles... que ens poden servir per fer activitats al voltant de la probabilitat: |
Simuladors de tirades de daus, en les que es registra la frequència
de sortida de cada cara. http://aulavirtual.uco.es/Aula2/Docencia/Centros/fce/Usuarios/
|
|
Cartes , en les que es registra la freqüència de sortida de nombres o figures |
|
El simulador de boles proposa un bombo amb un nombre diferent de boles de cada color : |
|
![]() |
|
![]() |
|