Amb el menú podeu triar:
![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Construccions en 3D | |
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer les possibilitats de construir en 3D amb programes informàtics. Les TIC faciliten la simulació dels tres eixos espacials. se us presenten dues aplicacions que poden utilitzar-se al cicle supoerior: una es tracta del joc de construccions Lego en pantalla i l'altra és un programa per conèixer els poliedres. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
Primer punt per desenvolupar | |
![]() |
|
|
|
|
|
|
|
Com veieu, us trobeu davant un entorn de construcció que no està inventat específicament per fer matemàtiques, però segur que hi trobeu aplicacions. A continuació, se us presenten unes activitats que us poden ser d'utilitat. | |
1. Reproduir un model Depenent de l'edat dels vostres alumnes, els podeu demanar models més o menys complexes per reproduir. Per a alguns ja serà una activitat important de geometria el fet de decidir l'ordre en què han de posar les peces, la mida de les peces...; no sempre podran comptar els pius de sobre i hauran de comptar la diferència, la meitat, la part tapada... També és interessant que un alumne/a posat d'esquenes al que construeix expliqui una peça construïda amb peces de Lego de debò, i que l'altre, sense veure el model, hagi de reproduir-la. 2. Simetries i girs Podeu donar una peça construïda i demanar-los que construeixin la part simetrica, o que apliquin des del centre de la quadrícula un gir de 90 graus. 3. Ampliar, reduir.. Els podeu donar una peça construïda i demanar que en construeixin una que sigui la meitat o el doble que l'anterior. En aquest cas, és molt interessant el diàleg que poden establir i en què anirà sortint la idea de doblar una, dues o les tres dimensions de la figura. Per tant, les tres possibilitats seran considerades vàlides fins que no acordeu o definiu a què us referiu 4. Treball de coordenades Els podeu crear un qüestionari que faci treballar les coordenades, dir quants pisos hi ha a sobre de cada coordenada i que hagin d'interpretar-ho i contruir-ho. O complicar el tema posant el (0,0) a baix a l'esquerra o al mig i fer coordenades en positiu o negatiu...
|
|
Segon punt per desenvolupar |
|
A continuació, treballareu amb un altre programa: el Poly http://www.peda.com/poly/download.html, És un programa que permet analitzar les formes polièdriques de tres maneres: |
|
|
|
Les imatges tridimensionals poden girar-se i plegar-se o
desplegar-se de forma interactiva. Els models es poden construir imprimint
la xarxa bidimensional aplanada, retallant el perímetre, marcant
les arestes i, finalment, s'enganxen les cares properes. |
|
![]() |
|
Amb el menú podeu triar:
I per acabar, el nom del poliedre. A baix permet triar el color del poliedre. |
|
![]() ![]() |
|
![]() |
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
![]() |
|
Informació complementària | |
![]() |
|
![]() |
|