![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Activitats amb el geoplà | |
Tal com s'ha comentat en altres pràctiques, el geoplà és un recurs clàssic per fer activitats de geometria. Al mercat en trobeu de diferents materials, quadriculats o circulars i aquest cop se us proposa de fer d'alumnes del cicle mitjà i resoldre problemes amb el geoplà. Hi ha diferents models de geoplà a la web. En aquesta activitat fareu servir els de l'Enciclopèdia Britànica: apartat d'activitats manipulatives per aprendre matemàtiques. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
Instruccions per exercitar-lo:
|
A continuació, se us presenten un seguit d'activitats per fer: | |
Activitat 1 | |
Dibuixeu la part simètrica d'aquest arbre.
|
|
Activitat 2 | |
Una unitat quadrada ve definida pel quadrat gris. Quina és l'àrea de la figura groga? |
|
Activitat 3 | |
La unitat de mesura és el quadrat gris. Construïu amb el geoplà una lletra W, de manera que la seva àrea sigui de 7 quadrats. Proveu de fer-ho de diferents maneres. |
|
Activitat 4 |
|
Dibuixeu tres formes diferents que tinguin
un perímetre de 16.
|
|
Activitat 5 |
|
Fent servir només una goma elàstica, feu una forma que tingui perímetre 16 i l'àrea màxima possible. Fent servir una goma elàstica, feu una forma que tingui perímetre 12 i l'àrea màxima possible. |
|
Activitat 6 |
|
Dibuixeu diferents triangles que toquin només 5 xinxetes. Dibuixeu un triangle el més gran possible, que toqui només 3 xinxetes. |
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
![]() |
A la web de l'Enciclopèdia Britànica també us proposa fer activitats amb el geoplà circular.
Amb l'isomètric (fet a partir de punts equidistants que formen triangles equilàters i hexàgons): |
Quina relació hi ha entre les tres figures? |
|
Informació complementària | |
![]() |
Les activitats que es proposen són de la web: http://matti.usu.edu. Surten diferents activitats segons el grup d'edat que trieu. També hi ha problemes per resoldre amb el geoplà circular i l'isomètric. |
![]() |
|
|
|