D202: Projectes europeus i les TIC

Mòdul 6: Pensar un projecte col·laboratiu

Taula de continguts

Divulgació, formació, ajuts i premis

Divulgació

Divulgar el procés o els resultats d’un projecte entre els membres de la comunitat escolar pot ser una excel·lent tasca posterior per assignar a l’alumnat, i la seva perspectiva pot resultar molt motivadora. Aprofitar l’experiència guanyada per animar-se a demanar un ajut, també.

Un cop es disposa d’un producte de qualitat, investigar les possibilitats que diferents premis i ajuts ofereixen, és més comú del que ens podríem pensar. L'IES Joaquim Blau, per posar un exemple, està engrescat en un Comenius sobre desenvolupament sostenible, que l’ha portat a entrar en la xarxa d’escoles verdes i a presentar-se als premis de webs de ciències.

Formació del professorat

Entre els ajuts per a la Formació de Professorat en actiu en l’àmbit europeu hem de destacar:

Premis

EUROPA
PREMI A QUI S’ADRECEN DOTACIÓ

Premis eTwinning
Comissió Europea
23 llengües oficials de la Unió Europea (UE).
Primària, ESO i Batxillerat.
Multidisciplinari.

Treballs en col·laboració entre centres escolars.
Centres guanyadors: assistència a un taller europeu on coneixen i treballen plegats amb els altres centres guanyadors. Tant guanyadors com finalistes participen en la cerimònia de lliurament de premis.

Segell de qualitat eTwinning
Comissió Europea i Serveis Nacionals de suport eTwinning.
Llengües cooficials d’Espanya.
Primària, ESO i Batxillerat.
Multidisciplinari.

Treballs en col·laboració entre centres escolars.
Els centres poden sol·licitar als Serveis Nacionals de suport respectius el segell de qualitat eTwinning pels seus projectes. Si els Serveis Nacionals concedeixen aquest segell als dos centres fundadors d’un projecte, automàticament aquest és guardonat amb el segell de qualitat europeu.

Stockholm Challenge Awards
Ajuntament d’Estocolm, en col·laboració amb la Comissió Europea.
en
Ciutats, empreses, organitzacions, escoles, investigadors i altres promotors de projectes de tot el món.

Competició global bianual adreçada a projectes que fan servir les TIC de forma innovadora per tal de millorar la seva activitat. Està dividida en sis categories diferents:

*Administració pública

*Educació

*Desenvolupament econòmic

*Cultura

*Salut

*Medi ambient
Cerimònia de lliurament de premis a Estocolm.

Guanyadors 2006

Premis eLearning
European Schoolnet
de, en, es, fr, it, pl, pt
Escoles, institucions educatives i organitzacions d’Europa que desenvolupin Educació Primària, Secundària o Formació de professorat. 25.500 euros en premis en l’edició de 2006.

Els projectes guanyadors 2006

Selecció dels 100 millors projectes 2006

Global Junior Challenge
Ajuntament de Roma en col·laboració amb sis importants empreses relacionades amb les TIC.
en
Batxillerat i ESO.

Foto, pòster o presentació multimèdia.
Un viatge de quatre dies per Àfrica acompanyant el Comissari de Desenvolupament, Sr. Louis Michel (guanyadors).

Assistència al lliurament de premis a Brussel·les (finalistes).

Llista de guardonats l'any 2006
ESPANYA

¡A Navegar!
Educared
(Fundació Telefònica).
es
Primària, ESO, Batxillerat i Cicles Formatius de Grau Mitjà. 5 PRIMERS PREMIS:

* Per a tot el grup i el professor/a responsable: viatge educatiu de cinc dies amb totes les despeses pagades i diferents activitats programades.

* Per al professor/a responsable: Ordinador portàtil.

* Per al centre: Ordinador Pentium multimèdia, impressora i escàner.

5 SEGONS PREMIS:

* Per a tot el grup: APPLE iPOD.

* Per al professor/a responsable: Ordinador portàtil.

5 TERCERS PREMIS:

* Per a tot el grup: Reproductor Mp3.

* Per al professor/a responsable: Home Cinema.

Segell Europeu de les llengües
Comissió Europea
11 llengües oficials de la UE abans de 2004.
Propostes didàctiques amb suport multimèdia que s’estiguin realitzant als centres educatius. S’hi poden presentar un màxim de 4 propostes per centre.Sense especificar.

Els premis s’atorgaran en el congrés Aulatic de Barcelona el mes de març de 2007.
CATALUNYA

Departament d’Educació i Fundació Catalana per a la recerca i la innovació (FCRI).
ca
Centres d’Infàntil, Primària, ESO i Batxillerat.

Pàgines web per fomentar el mètode científic i l’estudi de les ciències als centres d’ensenyament catalans.
Ordinadors, i-pods, pen drives i llibres.

Premis 2006