D202: Projectes europeus i les TIC

Mòdul 1: Projectes col·laboratius per àrees

Pràctica 7

Visual i plàstica i ensenyaments artístics

ProjecteeTwinning
Adreçat aEducació infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional.
ConvocaPrograma d’Aprenentatge Permanent - PAP (Comissió Europea).
Llengües23 llengües oficials de la Unió Europea (UE).
ÀreesTotes les àrees, amb material pedagògic específic per a Educació visual i plàstica i Ensenyaments artístics.
DescripcióAgermanaments virtuals entre centres de diferents països membres de la UE. L’esforç institucional més important realitzat fins ara en l’àmbit europeu per integrar les TIC a l’aula.
ProjecteFuturEnergia
Adreçat aPrimària, ESO, Batxillerat i Formació Professional.
ConvocaEUN i Plastics Europe.
Llengües23 llengües oficials de la Unió Europea (UE).
ÀreesVisual i plàstica, Ciències de la naturalesa, Medi ambient.
DescripcióProjecte dissenyat per ajudar el professorat a conscienciar l’alumnat sobre com estalviar energia, què és la despesa energètica i la importància de l’eficiència energètica.
El tren de l’energia proposa la creació de textos col·laboratius en 23 llengües, exposats a la galeria El meu tren de la energia.
També compta amb un concurs que consisteix a dissenyar un pòster i un lema i redactar un text explicatiu en anglès, francès o alemany. Podeu llegir les bases del concurs i veure les produccions de l'alumnat a la galeria del concurs.
ProjecteQuatre preguntes Kidlink
Adreçat aEducació infantil, ESO.
ConvocaXarxa internacional Tàndem.
Llengüesda, de, fr, es, en, it, nl, ru sv.
TreballaLlengües estrangeres, Educació visual i plàstica, Educació en valors.
DescripcióL’alumnat ha de respondre les quatre preguntes Kidlink per poder inscriure's en el projecte. Aquestes preguntes són:
* Qui sóc?
* Què vull ser quan sigui gran?
* Com vull que millori el món quan sigui gran?
* Què puc fer per contribuir-hi?
Els dibuixos són una part molt important d’aquest projecte, que s’explica de manera exhaustiva al mòdul 3.
ProjectePremi desenvolupament per a joves
Adreçat aBatxillerat.
ConvocaOficina de Desenvolupament de la Comissió Europea.
Llengües23 llengües oficials de la UE.
ÀreesDibuix artístic, Fonaments del disseny, Informàtica, Ètica i Educació en valors, Imatge, Socials, Economia, Llengües estrangeres.
DescripcióCreacions artístiques que posin de relleu la cooperació al desenvolupament a l’Àfrica.
Totes les aportacions han de constar de dues parts:
- un missatge curt
- una creació artística en forma de foto, pòster o presentació multimèdia.
Projecte+que tapes
Adreçat aEducació Infantil i Primària.
ConvocaCRP del Baix Llobregat VII.
Llengüesca, es, en.
ÀreesVisual i plàstica.
DescripcióCreació d’una exposició virtual de tapes i treballs manuals a partir del treball de molts centres.
ProjecteEuroexpo: La Unió Europea en cartells
Adreçat aPrimària i ESO.
ConvocaObra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica.
Llengüesca, es.
ÀreesCiències Socials, Geografia, Arts plàstiques.
DescripcióCreació d’una exposició virtual de cartells originals que representin els trets més significatius de cada un dels països de la Unió Europea.
Cadascun d’aquests cartells va acompanyat d’un discurs explicatiu i persuasiu per recomanar la visita al país mostrat.
ProjecteCalendari multicultural
Adreçat aPrimària i primer cicle de Secundària.
ConvocaObra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica.
Llengüesca, es.
ÀreesLlengües, Ciències socials, Educació visual i plàstica, música, Ètica i Educació en valors.
DescripcióÉs un projecte en què l’alumnat construeix un calendari anual amb les festivitats i efemèrides de les diferents cultures a partir de la informació que aconsegueix recopilar. A través d’aquest exercici d’investigació, pot reflexionar sobre la diversitat cultural i conèixer els costums, festes i tradicions d’altres pobles amb la finalitat de descobrir altres formes de viure, pensar i comprendre el món.
ProjecteLa prestatgeria
Adreçat aEducació Infantil, Primària, ESO i Batxillerat.
ConvocaXTEC - Xarxa telemàtica Educativa Catalana.
Llengüesca, en, es, fr.
ÀreesLlengua i literatura, Educació visual i plàstica.
DescripcióEls centres fan llibres electrònics tot fent servir el software lliure “Myscrapbook”
ProjectePublic Art
Adreçat aPrimària, Secundària, Batxillerat.
ConvocaIEARN PANGEA.
Llengüesca, es, en.
ÀreesLlengua catalana i Llengua castellana, Educació visual i plàstica, Ciències socials, Coneixement del medi, Educació artística, Llengües estrangeres, Ciutadania europea.
DescripcióEl projecte proposa que els grups participants descriguin una obra d’art (escultura, detall d’una façana, mobiliari urbà, font, etc.) que es trobi en un espai obert i públic de la seva localitat, i n’adjuntin una fotografia.
També inclou un joc en què l’alumnat ha d’endevinar, a partir d’unes pistes, alguna dada relacionada amb una obra d’art pública.
ProjecteSida, opinen els joves
Adreçat aSecundària.
ConvocaObra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica.
Llengüesca, es.
ÀreesCiències de la naturalesa, Ciències socials, Llengües, Educació visual i plàstica.
DescripcióEn aquest projecte, l’alumnat ha de detectar quines són les inquietuds dels joves respecte a la sida i aconseguir expressar-les a través de la redacció d’un manifest col·lectiu i el disseny d’una campanya de comunicació. El projecte vol contribuir a la prevenció de la sida ajudant els joves a formular i a canalitzar les seves preocupacions i reivindicacions relacionades amb aquest tema.
ProjecteEscoitar
Dirigit aInfàntil, primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional.
Convocaalg-a, SINSALaudio, Cluster/artesonoro, VHPHACK.
Llengüesga, es, en.
ÀreesGeografia, Coneixement del medi, Educació artística.
DescripcióProjecte col·laboratiu gallec que vol recopilar i documentar fenòmens sonors de tota mena per donar una visió del territori a partir dels seus sons. Fa servir google maps i programari lliure per tal que la gent pugui incorporar al sistema el seus arxius d’àudio, tot col·locant-los automàticament en el lloc geogràfic on van ser gravats. Les contribucions es poden desar en set seccions diferents: esdeveniments sonors (concerts, discursos públics), interacció social (sorolls urbans i domèstics, cerimònies, festes), mecànics i industrials, naturals, senyals acústics (rellotges, timbres, sirenes) altres sons i també silencis. Hi trobareu consells i instruccions per dur a terme gravacions i una petita guia de les diferents tecnologies disponibles, tant analògiques com digitals.
ProjecteTapori
Adreçat aEducació Infantil i Primària.
ConvocaProjecte d’ATD Quart Món.
Llengüesen, fr, de, es, pt, ne, it,ki, ch, pl.
ÀreesEducació visual i plàstica, Ètica i Educació en valors.
DescripcióProjecte col·laboratiu per a nens i nenes de Primària de tot el món disponible en deu llengües diferents.
L’objectiu és que els participants dibuixin el seu contorn tot incloent-hi un cor amb un petit missatge per a un món millor. Un cop fet, l’envien i el comparteixen amb altres nens i nenes, i així creen un corrent positiu d’acceptació i amistat.
Podeu veure aquestes siluetes fent-hi un clic
L’impulsor d’aquesta iniciativa va ser mossèn Joseph Wresinski (1917-1988), fundador del Moviment Internacional ATD Quart Món. Quan Wresinski va anar a l’Índia va descobrir que els infants del carrer, els Tapoori, recollien les sobres dels rics i les compartien entre ells perquè ningú no es quedés sense menjar. El projecte es diu Tapori en honor a aquests nens i nenes.
Els infants han de llegir la Història d'Ono i René, han de donar la seva opinió i, a partir d’aleshores, ja poden començar a fer les seves siluetes, des de l’escola o des de casa seva.
ProjecteSMILE
Adreçat aPrimària i primer cicle ESO.
ConvocaXarxa Comenius coordinada des de Suècia.
Llengüesen.
ÀreesConeixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Educació visual i plàstica, Història, Llengües estrangeres.
Descripció