![]() |
|
Projecte | eTwinning |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | Programa d’Aprenentatge Permanent - PAP (Comissió Europea). |
Llengües | 23 llengües oficials de la Unió Europea (UE). |
Àrees | Totes les àrees, amb material pedagògic específic per a Educació visual i plàstica i Ensenyaments artístics. |
Descripció | Agermanaments virtuals entre centres de diferents països membres de la UE. L’esforç institucional més important realitzat fins ara en l’àmbit europeu per integrar les TIC a l’aula. |
![]() |
|
Projecte | FuturEnergia |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | EUN i Plastics Europe. |
Llengües | 23 llengües oficials de la Unió Europea (UE). |
Àrees | Visual i plàstica, Ciències de la naturalesa, Medi ambient. |
Descripció | Projecte
dissenyat per ajudar el professorat a conscienciar l’alumnat sobre com
estalviar energia, què és la despesa energètica i la importància de
l’eficiència energètica. El tren de l’energia proposa la creació de textos col·laboratius en 23 llengües, exposats a la galeria El meu tren de la energia. També compta amb un concurs que consisteix a dissenyar un pòster i un lema i redactar un text explicatiu en anglès, francès o alemany. Podeu llegir les bases del concurs i veure les produccions de l'alumnat a la galeria del concurs. |
![]() |
|
Projecte | Quatre preguntes Kidlink |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, ESO. |
Convoca | Xarxa internacional Tàndem. |
Llengües | da, de, fr, es, en, it, nl, ru sv. |
Treballa | Llengües estrangeres, Educació visual i plàstica, Educació en valors. |
Descripció | L’alumnat ha de respondre les quatre preguntes Kidlink per poder inscriure's en el projecte. Aquestes preguntes són: * Qui sóc? * Què vull ser quan sigui gran? * Com vull que millori el món quan sigui gran? * Què puc fer per contribuir-hi? Els dibuixos són una part molt important d’aquest projecte, que s’explica de manera exhaustiva al mòdul 3. |
![]() |
|
Projecte | Premi desenvolupament per a joves |
---|---|
Adreçat a | Batxillerat. |
Convoca | Oficina de Desenvolupament de la Comissió Europea. |
Llengües | 23 llengües oficials de la UE. |
Àrees | Dibuix artístic, Fonaments del disseny, Informàtica, Ètica i Educació en valors, Imatge, Socials, Economia, Llengües estrangeres. |
Descripció | Creacions artístiques que posin de relleu la cooperació al desenvolupament a l’Àfrica. Totes les aportacions han de constar de dues parts: - un missatge curt - una creació artística en forma de foto, pòster o presentació multimèdia. |
![]() |
|
Projecte | +que tapes |
---|---|
Adreçat a | Educació Infantil i Primària. |
Convoca | CRP del Baix Llobregat VII. |
Llengües | ca, es, en. |
Àrees | Visual i plàstica. |
Descripció | Creació d’una exposició virtual de tapes i treballs manuals a partir del treball de molts centres. |
![]() |
|
Projecte | Euroexpo: La Unió Europea en cartells |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències Socials, Geografia, Arts plàstiques. |
Descripció | Creació
d’una exposició virtual de cartells originals que representin els trets
més significatius de cada un dels països de la Unió Europea. Cadascun d’aquests cartells va acompanyat d’un discurs explicatiu i persuasiu per recomanar la visita al país mostrat. |
![]() |
|
Projecte | Calendari multicultural |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle de Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Llengües, Ciències socials, Educació visual i plàstica, música, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | És un projecte en què l’alumnat construeix un calendari anual amb les festivitats i efemèrides de les diferents cultures a partir de la informació que aconsegueix recopilar. A través d’aquest exercici d’investigació, pot reflexionar sobre la diversitat cultural i conèixer els costums, festes i tradicions d’altres pobles amb la finalitat de descobrir altres formes de viure, pensar i comprendre el món. |
![]() |
|
Projecte | La prestatgeria |
---|---|
Adreçat a | Educació Infantil, Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | XTEC - Xarxa telemàtica Educativa Catalana. |
Llengües | ca, en, es, fr. |
Àrees | Llengua i literatura, Educació visual i plàstica. |
Descripció | Els centres fan llibres electrònics tot fent servir el software lliure “Myscrapbook” |
![]() |
|
Projecte | Public Art |
---|---|
Adreçat a | Primària, Secundària, Batxillerat. |
Convoca | IEARN PANGEA. |
Llengües | ca, es, en. |
Àrees | Llengua catalana i Llengua castellana, Educació visual i plàstica, Ciències socials, Coneixement del medi, Educació artística, Llengües estrangeres, Ciutadania europea. |
Descripció | El
projecte proposa que els grups participants descriguin una obra d’art
(escultura, detall d’una façana, mobiliari urbà, font, etc.) que es
trobi en un espai obert i públic de la seva localitat, i n’adjuntin una
fotografia. També inclou un joc en què l’alumnat ha d’endevinar, a partir d’unes pistes, alguna dada relacionada amb una obra d’art pública. |
![]() |
|
Projecte | Sida, opinen els joves |
---|---|
Adreçat a | Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Ciències socials, Llengües, Educació visual i plàstica. |
Descripció | En aquest projecte, l’alumnat ha de detectar quines són les inquietuds dels joves respecte a la sida i aconseguir expressar-les a través de la redacció d’un manifest col·lectiu i el disseny d’una campanya de comunicació. El projecte vol contribuir a la prevenció de la sida ajudant els joves a formular i a canalitzar les seves preocupacions i reivindicacions relacionades amb aquest tema. |
![]() |
|
Projecte | Escoitar |
---|---|
Dirigit a | Infàntil, primària, ESO, Batxillerat, Formació Professional. |
Convoca | alg-a, SINSALaudio, Cluster/artesonoro, VHPHACK. |
Llengües | ga, es, en. |
Àrees | Geografia, Coneixement del medi, Educació artística. |
Descripció | Projecte col·laboratiu gallec que vol recopilar i documentar fenòmens sonors de tota mena per donar una visió del territori a partir dels seus sons. Fa servir google maps i programari lliure per tal que la gent pugui incorporar al sistema el seus arxius d’àudio, tot col·locant-los automàticament en el lloc geogràfic on van ser gravats. Les contribucions es poden desar en set seccions diferents: esdeveniments sonors (concerts, discursos públics), interacció social (sorolls urbans i domèstics, cerimònies, festes), mecànics i industrials, naturals, senyals acústics (rellotges, timbres, sirenes) altres sons i també silencis. Hi trobareu consells i instruccions per dur a terme gravacions i una petita guia de les diferents tecnologies disponibles, tant analògiques com digitals. |
![]() |
|
Projecte | Tapori |
---|---|
Adreçat a | Educació Infantil i Primària. |
Convoca | Projecte d’ATD Quart Món. |
Llengües | en, fr, de, es, pt, ne, it,ki, ch, pl. |
Àrees | Educació visual i plàstica, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | Projecte col·laboratiu per a nens i nenes de Primària de tot el món disponible en deu llengües diferents. L’objectiu és que els participants dibuixin el seu contorn tot incloent-hi un cor amb un petit missatge per a un món millor. Un cop fet, l’envien i el comparteixen amb altres nens i nenes, i així creen un corrent positiu d’acceptació i amistat. Podeu veure aquestes siluetes fent-hi un clic L’impulsor d’aquesta iniciativa va ser mossèn Joseph Wresinski (1917-1988), fundador del Moviment Internacional ATD Quart Món. Quan Wresinski va anar a l’Índia va descobrir que els infants del carrer, els Tapoori, recollien les sobres dels rics i les compartien entre ells perquè ningú no es quedés sense menjar. El projecte es diu Tapori en honor a aquests nens i nenes. Els infants han de llegir la Història d'Ono i René, han de donar la seva opinió i, a partir d’aleshores, ja poden començar a fer les seves siluetes, des de l’escola o des de casa seva. |
![]() |
|
Projecte | SMILE |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle ESO. |
Convoca | Xarxa Comenius coordinada des de Suècia. |
Llengües | en. |
Àrees | Coneixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Educació visual i plàstica, Història, Llengües estrangeres. |
Descripció |