![]() |
|
Projecte | eTwinning |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | PAP (Comissió Europea). |
Llengües | 23 llengües oficials de la Unió Europea (UE). |
Àrees | Totes les àrees, amb material pedagògic específic per treballar Ciutadania europea i Valors a l’aula. |
Descripció | Agermanaments virtuals entre centres de diferents països membres de la UE. L’esforç institucional més important realitzat fins ara en l’àmbit europeu per integrar les TIC a l’aula. |
![]() |
|
Projecte | La Primavera d'Europa |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | Comissió Europea. |
Llengües | 23 llengües oficials de la UE. |
Àrees | Llengües estrangeres, Ciències socials, Ciutadania europea, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | La Primavera d’Europa és un esdeveniment anual, impulsat pels ciutadans, per tal de fomentar la democràcia i la ciutadania i perquè l’alumnat conegui millor Europa. El jovent europeu hi aprèn i expressa les seves idees i opinions en qüestions europees d’actualitat. Enguany, el tema escollit és el 50è aniversari de la UE. |
![]() |
|
Projecte | Quatre preguntes Kidlink |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, ESO. |
Convoca | Xarxa internacional Tàndem. |
Llengües | da, de, fr, es, en, it, nl, ru sv. |
Treballa | Llengües estrangeres, Educació visual i plàstica, Educació en valors. |
Descripció | L’alumnat ha de respondre les quatre preguntes Kidlink per poder inscriure 's en el projecte. Aquestes preguntes són: * Qui sóc? * Què vull ser quan sigui gran? * Com vull que millori el món quan sigui gran? * Què puc fer per contribuir-hi? Els dibuixos són una part molt important d’aquest projecte, tal i com s’explica de manera exhaustiva al mòdul 3. |
![]() |
|
Projecte | Premi desenvolupament per a joves |
---|---|
Adreçat a | Batxillerat. |
Convoca | Oficina de Desenvolupament de la Comissió Europea. |
Llengües | 23 llengües oficials de la UE. |
Àrees | Dibuix artístic, Fonaments del disseny, Ètica i educació en valors, Imatge, Ciències socials, Economia, Llengües estrangeres. |
Descripció | Creacions artístiques que posin en relleu la cooperació al desenvolupament. Totes les aportacions han de constar de dues parts: - un missatge curt - una creació artística en forma de fotografia, pòster o presentació multimèdia. |
![]() |
|
Projecte | Euro-scola |
---|---|
Adreçat a | ESO i Batxillerat. |
Convoca | Oficina del Parlament Europeu i la Representació de la Comissió Europea a Espanya. |
Llengües | es, en. |
Àrees | Història, Ciències socials, Geografia, Ciutadania europea. |
Descripció | Concurs que consisteix a resoldre una sèrie de proves de coneixements i habilitats referents a la Unió Europea. Els premis són molt interessants. |
![]() |
|
Projecte | Calendari multicultural |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle de Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Llengües, Ciències socials, Educació visual i plàstica, Música, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | És un projecte en què l’alumnat construeix un calendari anual amb les festivitats i efemèrides de les diferents cultures a partir de la informació que aconsegueix recopilar. Mitjançant aquest exercici d’investigació, pot reflexionar sobre la diversitat cultural i conèixer els costums, festes i tradicions d’altres pobles amb la finalitat de descobrir altres formes de viure, pensar i comprendre el món. |
![]() |
|
Projecte | Ciutadans del món |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle de Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Llengües, Ciències socials, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | En aquest projecte l’alumnat indaga en les seves arrels familiars, crea el seu propi arbre genealògic i reflexiona conjuntament sobre els moviments migratoris que es troben en l’origen de la seva realitat multicultural. “Ciutadans del món” se centra, primer, en la construcció de la identitat individual i avança, després, envers un enfocament més global que permeti reflexionar sobre la diversitat i la diferència com a fet quotidià i enriquidor. |
![]() |
|
Projecte | Public Art |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO, Batxillerat. |
Convoca | iEARN PANGEA. |
Llengües | ca, es, en. |
Àrees | Llengua catalana i Llengua castellana, Educació visual i plàstica, Ciències socials, Coneixement del medi, Educació artística, Llengües estrangeres, Ciutadania europea. |
Descripció | El
projecte proposa que els grups participants descriguin una obra d’art
(escultura, detall d’una façana, mobiliari urbà, font, etc.) que es
trobi en un espai obert i públic de la seva localitat, i n’adjuntin una
fotografia. També inclou un joc mitjançant el qual, a partir d’unes pistes, cal endevinar alguna dada relacionada amb una obra d’art pública. |
![]() |
|
Projecte | Euroexpo: La Unió Europea en cartells |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències Socials, Llengües, Tecnologia, Arts plàstiques, Ciutadania europea. |
Descripció | Creació
d’una exposició virtual de cartells originals que representin els trets
més significatius de cada un dels països de la Unió Europea. Cadascun d’aquests cartells va acompanyat d’un discurs explicatiu i persuasiu per recomanar la visita al país mostrat. |
![]() |
|
Projecte | Itineraris per Europa |
---|---|
Adreçat a | ESO. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Geografia, Ciutadania europea, interdisciplinari. |
Descripció | Creació d’una guia de viatges temàtics que recorrin un o més països d’Europa. Aquests itineraris poden, per exemple, basar-se en temes com la música, els descobriments científics, un corrent artístic o un moviment històric. |
![]() |
|
Projecte | Valors en joc |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | iEARN PAGEA - LaceNet. |
Llengües | ca. |
Àrees | Llengua catalana, Educació física, Educació en valors. |
Descripció | Anàlisi crítica dels valors que es desprenen de l’esport professional. Aquest projecte pretén que l’alumnat desenvolupi una opinió critica sobre el futbol professional i els mitjans de comunicació i que reflexioni sobre les actituds i valors que s’hi transmeten. S’hi promou l’anàlisi del comportament dels jugadors, àrbitres, públic i de la societat en general davant del fenomen mediàtic d’un partit Barça-Madrid. En aquest projecte també es proposa que l’alumnat reflexioni sobre la pròpia pràctica esportiva. S’hi poden veure exemples del que l’alumnat produeix. |
![]() |
|
Projecte | Atlas de la diversitat |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | iEARN PANGEA - Telar (iEARN Argentina). |
Llengües | ca, es, pt. |
Àrees | Llengua castellana, Llengua catalana, Llengua portuguesa, Educació en valors, interdisciplinari. |
Descripció | Creació d’una base de dades multimèdia, o ciutat de la diversitat, amb fotografies, so, vídeo, texts, dibuixos, etc., accessible per Internet. L’objectiu és fer un retrat de la diversitat cultural dels països participants construït entre tots/es a partir de les vivències i la descripció personal dels estudiants, que caracteritzen la seva pròpia experiència sobre el seu entorn més proper. |
![]() |
|
Projecte | Tapori |
---|---|
Adreçat a | Educació Infantil i Primària. |
Convoca | ATD Quart Món. |
Llengües | en, fr, de, es, pt, ne, it,ki, ch, pl. |
Àrees | Visual i plàstica, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | Projecte col·laboratiu per a l’alumnat de Primària de tot el món disponible en 10 llengües diferents. El seu objectiu és que els nens i les nenes dibuixin el seu contorn, incloent-hi un cor amb un petit missatge per a un món millor. Després l’envien i comparteixen l’experiència amb altres infants per tal de crear un corrent positiu d’acceptació i amistat. Podeu veure aquestes siluetes fent-hi un clic L’impulsor d’aquesta iniciativa fou el mossèn Joseph Wresinski (1917-1988), fundador del Moviment Internacional ATD Quart Món. Quan Wresinski va anar a l’Índia va descobrir que els infants del carrer, els Tapoori, recollien les sobres dels rics i les compartien entre ells perquè ningú no es quedés sense menjar. El projecte es diu Tapori en honor a aquests nens i nenes. Un cop l’alumnat ha llegit la Història d'Ono i René, ha de donar la seva opinió i, a partir d’aleshores, ja pot començar a fer les seves siluetes, des de l’escola o des de casa seva. |
![]() |
|
Projecte | myEurope |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | European Schoolnet (EUN). |
Llengües | en, fr, de. |
Àrees | Llengües estrangeres, Ciències socials, Ciutadania europea. |
Descripció |
Les activitats de myEurope combinen l’ensenyament tradicional i les
TIC, tot integrant les noves tecnologies als diferents programes
d’estudi. El resultat de les activitats constitueix un conjunt d’exemples rellevants sobre la forma d’enriquir i preservar un patrimoni europeu comú. Destaquem: - Culture: Christmas traditions - Local Teasures Disposa d’una bona guia sobre com fer projectes telemàtics (en diverses llengües, però no en català o castellà) i d’un repositori molt interessant d’objectes d'aprenentatge sobre Europa. |
![]() |
|
Projecte | SMILE |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle d’ESO. |
Convoca | Xarxa Comenius coordinada des de Suècia. |
Llengües | en. |
Àrees | Coneixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Visual i plàstica, Història, Llengües estrangeres. |
Descripció | Creació
de museus personals o de classe que expliquin la realitat de cadascú i
permetin compartir i crear una identitat europea comuna. També vol que
l’alumnat entengui com està construït l’entorn que l’envolta i el paper
que aquest juga en la construcció de la seva identitat. La seva pàgina està dividida en material per a l’alumnat, material per al professorat i informació sobre el cursos que s’organitzen cada estiu dins del Programa d’Aprenentatge Permanent (PAP). Disposa de bones guies didàctiques en diferents llengües, però no hi queda clar com es pot dur a terme l’enregistrament per participar-hi. |