![]() |
|
Projecte | eTwinning |
---|---|
Adreçat a | Educació Infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | Programa d’Aprenentatge Permanent - PAP (Comissió Europea). |
Llengües | 23 llengües oficials de la Unió Europea (UE). |
Àrees | Totes les àrees, amb material pedagògic específic per a Ciències de la naturalesa i Medi ambient. |
Descripció | Agermanaments virtuals entre centres de diferents països membres de la UE. L’esforç institucional més important realitzat fins ara en l’àmbit europeu per integrar les TIC a l’aula. |
![]() |
|
Projecte | Futur Energia |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | European Schoolnet (EUN) i Plastics Europe. |
Llengües | 23 llengües oficials de la UE. |
Àrees | Visual i plàstica, Ciències de la naturalesa, Medi ambient. |
Descripció | Projecte
dissenyat per ajudar el professorat a conscienciar l’alumnat sobre com
estalviar energia, què és la despesa energètica i la importància de
l’eficiència energètica. El tren de l’energia proposa la creació de textos col·laboratius en 23 llengües, exposat a la galeria El meu tren de la energia. També compta amb un concurs que consisteix a dissenyar un pòster i un lema i redactar un text explicatiu en anglès, francès o alemany. Podeu llegir les bases del concurs i veure les produccions de l'alumnat a la galeria del concurs. |
![]() |
|
Projecte | El nostre consum d'aigua |
---|---|
Adreçat a | Educació Primària i primer cicle de l’ESO. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Medi ambient, Matemàtiques. |
Descripció | En aquest projecte l’alumnat calcula quanta aigua gasta a casa seva, genera els gràfics de consum de la seva família, del seu grup i de tots els participants, extreu les seves pròpies conclusions i aporta les seves idees per a l’estalvi d’aigua. Amb aquest projecte es vol fer reflexionar l’alumnat sobre la importància de l’aigua com a recurs vital, natural, finit i renovable i conscienciar-lo sobre la necessitat d’un consum raonable. |
![]() |
|
Projecte | Bitantart |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | iEARN PANGEA. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Medi ambient. |
Descripció | Viatge
virtual a l’Antàrtida en companyia d’un equip de científics que ha anat
investigant aquell territori a bord dels vaixells “Hespèrides” i
“Polarstern”. Al llarg de l’expedició l’alumnat descobreix com és el
continent i els mars que l’envolten, quins éssers vius s’hi troben, com
ens afecta el que passa a l’Antàrtida i com influeix la nostra vida
quotidiana en l’ecologia antàrtica. El viatge està organitzat en sis etapes i per a cadascuna es faciliten activitats, informacions (textos i imatges) i recursos online que poden fer servir alumnes no registrats. A més, hi ha una colla de recursos permanents, com són els enigmes, la consulta als experts, els fòrums i l’espai per a docents. El projecte ofereix un automatisme perquè pugueu penjar les vostres aportacions directament a la web del projecte. |
![]() |
|
Projecte | Sida, opinen els joves |
---|---|
Adreçat a | Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Ciències socials, Llengües, Educació visual i plàstica. |
Descripció | En aquest projecte l’alumnat ha de detectar quines són les inquietuds dels joves respecte a la sida i aconseguir expressar-les mitjançant la redacció d’un manifest col·lectiu i el disseny d’una campanya de comunicació. El projecte vol contribuir a la prevenció de la sida ajudant els joves a formular i a canalitzar les seves preocupacions i reivindicacions relacionades amb aquest tema. |
![]() |
|
Projecte | Programes Escoles Verdes |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | Departament de Medi Ambient i Habitatge de la Generalitat de Catalunya. |
Llengües | cat, es, en. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Física, Astrologia. |
Descripció | Excel·lent programa que serveix per fomentar la incorporació de la dimensió ambiental en els plans d’estudi de les escoles. Els centres han de seguir un procés d’un mínim de tres cursos per arribar a obtenir el distintiu d’escola verda, un cop han assolit els objectius que ells mateixos s’han marcat. Disposa d’un llistat de centres adherits, una galeria d'experiències. El programa s’organitza en sis fòrums territorials, que abasten tot Catalunya, des dels quals els centres expliquen presencialment les seves experiències. |
![]() |
|
Projecte | PARTNeR |
---|---|
Adreçat a | ESO i Batxillerat. |
Convoca | Col·laboració entre las agències espacials americana NASA i espanyola. INTA |
Llengües | es. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Física, Astrologia. |
Descripció | Fer servir el radiotelescopi de la NASA a Robledo (Madrid) per fer pràctiques de radioastronomia i ensenyar ciències a l’alumnat. Disposa d’interessants unitats didàctiques adaptades al currículum de Física de 4t d’ESO. |
![]() |
|
Projecte | ECOURBAN |
---|---|
Adreçat a | ESO i Batxillerat. |
Convoca | Projecte educatiu de Fernando Ojeda Barceló que forma part dels seus estudis de doctorat en Educació Ambiental a la Universitat de Granada. |
Llengües | es. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Biologia. |
Descripció | Projecte col·laboratiu mediambiental, nascut de l’entusiasme d’un grup de docents andalusos, dirigit a centres de països de parla espanyola. Està basat en els objectius de les Ecoescoles i pensat per a països de parla hispana. Pedagògicament és molt estructurat i sòlid. També disposa d’un entorn virtual d’aprenentatge. |
![]() |
|
Projecte | Eratosthène |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | “Les Mains à la Pâte”, amb el suport de l’Agència Europea de l’Espai. |
Llengües | es, en, fr, de, it. |
Àrees | Matemàtiques, Geometria, Història, Geografia, Astronomia, Física, Tecnologia. |
Descripció | L’alumnat ha de mesurar la circumferència terrestre tot seguint els passos d’Eratòstenes de Cirene. És un projecte que existeix des de l’any 2000 i que disposa d’una bona guia didàctica. |
![]() |
|
Projecte | Eco-Escoles |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | FEE International - Foundation for Environmental Education. |
Llengües | |
Àrees | Ciències naturals, Biologia, Medi ambient. |
Descripció | Campanya a nivell internacional que vol potenciar l’educació ambiental en centres de Primària i Secundària, implicant-los totalment. Ecoescoles és un programa flexible i obert, basat en una metodologia comuna que es fonamenta en set punts bàsics. |
![]() |
|
Projecte | ENO |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | Coordina el projecte l’escola Pataluoto per encàrrec del Departament d’Educació de la ciutat de Joensuu, Finlàndia. |
Llengües | en, fi. |
Àrees | Medi ambient, Ciències de la naturalesa. |
Descripció | Cada
curs, els centres registrats treballen simultàniament quatre temes
relacionats amb l’educació mediambiental. La seva investigació conjunta
es duu a terme mitjançant textos compartits, fòrums, xats, etc. L’objectiu d’ENO és que l’alumnat sigui capaç de pensar de forma global i d’actuar de forma local. Per aconseguir-ho, dedica una setmana a cada tema per tal que l’alumnat comparteixi els resultats obtinguts i els exposi en les seves respectives comunitats. D’aquesta manera, els nois i les noies es converteixen en ambaixadors a favor de la sostenibilitat en el seu entorn, la seva regió i en el món sencer. |
![]() |
|
Projecte | Metlink |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | Projecte de la Royal Meteorological Society del Regne Unit. |
Llengües | en. |
Àrees | Geografia, Ciències de la naturalesa, Matemàtiques, Dibuix i plàstica, Anglès i Tecnologia. |
Descripció | Projecte per compartir observacions meteorològiques, obert a l’alumnat entre 7 i 19 anys, i a tothom a títol individual. Els participants recullen i comparteixen observacions meteorològiques mitjançant una base de dades en línia. Per participar-hi no calen instruments complexos, i només és necessari disposar d’un termòmetre de màximes i mínimes, un pluviòmetre i informació bàsica sobre els diferents tipus de núvols. El projecte, a més, posa a disposició de tothom activitats per a diferents grups d'edat que es poden fer a partir d’aquestes observacions i una bona guia del que s’ha de saber per poder dur a terme el projecte. Es pot participar també en el concurs Produce your own weather forecast, fent servir pòsters, webcams, vídeos i pàgines web. |