D202: Projectes europeus i les TIC

Mòdul 1: Projectes col·laboratius per àrees

Matemàtiques i esperit emprenedor

ProjecteeTwinning
Adreçat aEducació infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional.
ConvocaPrograma d’Aprenentatge Permanent - PAP (Comissió Europea).
Llengües23 llengües oficials de la Unió Europea (UE).
ÀreesTotes les àrees, amb material pedagògic específic per treballar Matemàtiques i esperit emprenedor.
DescripcióAgermanaments virtuals entre centres de diferents països membres de la UE. L’esforç institucional més important realitzat fins ara en l’àmbit europeu per integrar les TIC a l’aula.
ProjecteEratosthène
Adreçat aPrimària i ESO.
Convoca“Les Mains à la Pâte”, amb el suport de l’Agència Europea de l’Espai.
Llengüesen, fr, de, it, es.
ÀreesMatemàtiques, Geometria, Història, Geografia, Astronomia, Física, Tecnologia.
DescripcióL’alumnat mesura la circumferència terrestre, tot seguint els passos d’Eratòstenes de Cirene. És un projecte que existeix des de l’any 2000 i que disposa d’una bona guia didàctica.
ProjecteEl nostre consum d'aigua
Adreçat aEducació primària i primer cicle ESO.
ConvocaObra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica.
Llengüesca, es.
ÀreesCiències naturals, Medi ambient, Matemàtiques.
DescripcióEn aquest projecte l’alumnat calcula quanta aigua gasta a casa seva, genera els gràfics de consum de la seva família, del seu grup i de tots els participants, extreu les seves pròpies conclusions i aporta les seves idees per a l’estalvi d’aigua. Amb aquest projecte es vol fer reflexionar l’alumnat sobre la importància de l’aigua com a recurs vital, natural, finit i renovable i conscienciar-lo sobre la necessitat d’un consum raonable.
ProjectePatrinos
Adreçat aPrimària i ESO.
ConvocaCamp d’Aprenentatge dels monestirs del Císter.
Llengüesca, es, en.
ÀreesConeixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Educació visual i plàstica, Història, Arquitectura.
DescripcióFamiliaritzar l’alumnat amb els elements arquitectònics més comuns a partir d’un estudi dels monestirs catalans i del nostre patrimoni.
ProjecteSMILE
Adreçat aPrimària i primer cicle d’ESO.
ConvocaComenius 3 coordinat des de Suècia.
Llengüesen.
ÀreesConeixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Educació visual i plàstica, Història, Llengües.
DescripcióCreació de museus personals o de classe que expliquin la realitat de cadascú i permetin compartir i crear una identitat europea comuna. També vol que l’alumnat entengui com està construït l’entorn que l’envolta i el paper que aquest juga en la construcció de la seva identitat.
La seva pàgina està dividida en material per a l’alumnat, material per al professorat i informació sobre el cursos que s’organitzen cada estiu dins del Programa d’Aprenentatge Permanent (PAP).
Disposa de bones guies didàctiques en diferents llengües, però no hi queda clar com es pot dur a terme l’enregistrament per participar-hi.
ProjecteEME - Una Empresa en mi Escuela
Adreçat a Primària.
ConvocaVALNALON - Ciudad Industrial del Valle del Nalón.
Llengüeses.
ÀreesCompetències emprenedores.
DescripcióProjecte educatiu dirigit a l’alumnat d’Educació Primària en què l’alumnat crea i gestiona una cooperativa on es fabriquen productes (torretes, carteres, polseres, pins...) que venen en un mercat o fira de la seva localitat una vegada a l’any.
ProjecteEJE - Empresa Joven Europea
Adreçat a ESO, Batxillerat.
ConvocaVALNALON - Ciudad Industrial del Valle del Nalón.
Llengüeses, en.
ÀreesCompetències emprenedores.
DescripcióPlanteja a l’alumnat el repte de crear i gestionar una empresa en un context eminentment pràctic i real. Les miniempreses creades per l’alumnat a l’aula desenvolupen la seva activitat en un marc internacional mitjançant l’establiment de relacions comercials amb empreses similars creades en centres educatius d’altres països amb les quals intercanvien un catàleg de productes, negocien comandes i exporten i importen productes de manera real per tal de comercialitzar-los, posteriorment, en el mercat local.