![]() |
|
Projecte | eTwinning |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | Programa d’Aprenentatge Permanent - PAP (Comissió Europea). |
Llengües | 23 llengües oficials de la Unió Europea (UE). |
Àrees | Totes les àrees, amb material pedagògic específic per treballar Matemàtiques i esperit emprenedor. |
Descripció | Agermanaments virtuals entre centres de diferents països membres de la UE. L’esforç institucional més important realitzat fins ara en l’àmbit europeu per integrar les TIC a l’aula. |
![]() |
|
Projecte | Eratosthène |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | “Les Mains à la Pâte”, amb el suport de l’Agència Europea de l’Espai. |
Llengües | en, fr, de, it, es. |
Àrees | Matemàtiques, Geometria, Història, Geografia, Astronomia, Física, Tecnologia. |
Descripció | L’alumnat mesura la circumferència terrestre, tot seguint els passos d’Eratòstenes de Cirene. És un projecte que existeix des de l’any 2000 i que disposa d’una bona guia didàctica. |
![]() |
|
Projecte | El nostre consum d'aigua |
---|---|
Adreçat a | Educació primària i primer cicle ESO. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències naturals, Medi ambient, Matemàtiques. |
Descripció | En aquest projecte l’alumnat calcula quanta aigua gasta a casa seva, genera els gràfics de consum de la seva família, del seu grup i de tots els participants, extreu les seves pròpies conclusions i aporta les seves idees per a l’estalvi d’aigua. Amb aquest projecte es vol fer reflexionar l’alumnat sobre la importància de l’aigua com a recurs vital, natural, finit i renovable i conscienciar-lo sobre la necessitat d’un consum raonable. |
![]() |
|
Projecte | Patrinos |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | Camp d’Aprenentatge dels monestirs del Císter. |
Llengües | ca, es, en. |
Àrees | Coneixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Educació visual i plàstica, Història, Arquitectura. |
Descripció | Familiaritzar l’alumnat amb els elements arquitectònics més comuns a partir d’un estudi dels monestirs catalans i del nostre patrimoni. |
![]() |
|
Projecte | SMILE |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle d’ESO. |
Convoca | Comenius 3 coordinat des de Suècia. |
Llengües | en. |
Àrees | Coneixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Educació visual i plàstica, Història, Llengües. |
Descripció | Creació
de museus personals o de classe que expliquin la realitat de cadascú i
permetin compartir i crear una identitat europea comuna. També vol que
l’alumnat entengui com està construït l’entorn que l’envolta i el paper
que aquest juga en la construcció de la seva identitat. La seva pàgina està dividida en material per a l’alumnat, material per al professorat i informació sobre el cursos que s’organitzen cada estiu dins del Programa d’Aprenentatge Permanent (PAP). Disposa de bones guies didàctiques en diferents llengües, però no hi queda clar com es pot dur a terme l’enregistrament per participar-hi. |
![]() |
|
Projecte | EME - Una Empresa en mi Escuela |
---|---|
Adreçat a | Primària. |
Convoca | VALNALON - Ciudad Industrial del Valle del Nalón. |
Llengües | es. |
Àrees | Competències emprenedores. |
Descripció | Projecte educatiu dirigit a l’alumnat d’Educació Primària en què l’alumnat crea i gestiona una cooperativa on es fabriquen productes (torretes, carteres, polseres, pins...) que venen en un mercat o fira de la seva localitat una vegada a l’any. |
![]() |
|
Projecte | EJE - Empresa Joven Europea |
---|---|
Adreçat a | ESO, Batxillerat. |
Convoca | VALNALON - Ciudad Industrial del Valle del Nalón. |
Llengües | es, en. |
Àrees | Competències emprenedores. |
Descripció | Planteja a l’alumnat el repte de crear i gestionar una empresa en un context eminentment pràctic i real. Les miniempreses creades per l’alumnat a l’aula desenvolupen la seva activitat en un marc internacional mitjançant l’establiment de relacions comercials amb empreses similars creades en centres educatius d’altres països amb les quals intercanvien un catàleg de productes, negocien comandes i exporten i importen productes de manera real per tal de comercialitzar-los, posteriorment, en el mercat local. |