![]() |
|
Projecte | Escoles en xarxa |
---|---|
Adreçat a | Infantil, Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | VILAWEB. |
Llengües | ca. |
Àrees | Llengua i literatura, Periodisme. |
Descripció | Escoles
en Xarxa és un sistema de blocs en línia en què diversos centres fan
aportacions. L’espai de Secundària s’anomena CRÒNIQUES i el de Primària
INTERCANVIS. L’objectiu dels centres participants és la implementació de les TIC en l’àmbit educatiu, la pràctica del periodisme escolar, l’ús de la llengua catalana i la implicació en processos educatius innovadors. També disposa d’un fòrum de debat i d’intercanvi d’experiències entre els/les mestres i professors/es que hi participen (Secundària: CAFETERIA VIRTUAL; Primària: RACÓ DEL MESTRE). |
![]() |
|
Projecte | La prestatgeria |
---|---|
Adreçat a | Infantil, Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | XTEC - Xarxa telemàtica Educativa Catalana. |
Llengües | ca, en, es, fr. |
Àrees | Llengua i literatura, Educació visual i plàstica. |
Descripció | Els centres fan llibres electrònics tot fent servir el software lliure “Myscrapbook”. |
![]() |
|
Projecte | Atlas de la diversitat |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | iEARN PANGEA - Telar (iEARN Argentina). |
Llengües | ca, es, pt. |
Àrees | Llengua castellana, Llengua catalana, Llengua portuguesa, Educació en valors, interdisciplinari. |
Descripció | Creació d’una base de dades multimèdia, o ciutat de la diversitat, amb fotografies, so, vídeo, texts, dibuixos, etc., accessible a través d’Internet. L’objectiu és fer un retrat de la diversitat cultural dels països participants, construït entre tots/es, a partir de les vivències i la descripció personal dels estudiants que caracteritzen la seva pròpia experiència sobre el seu entorn més proper. |
![]() |
|
Projecte | Calendari multicultural |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle de Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Llengües, Ciències socials, Educació visual i plàstica, Música, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | És un projecte en què l’alumnat construeix un calendari anual, amb les festivitats i efemèrides de les diferents cultures, a partir de la informació que aconsegueix recopilar. A través d’aquest exercici d’investigació, l’alumnat pot reflexionar sobre la diversitat cultural i conèixer els costums, festes i tradicions d’altres pobles amb la finalitat de descobrir altres formes de viure, pensar i comprendre el món. |
![]() |
|
Projecte | Public Art |
---|---|
Adreçat a | Primària, Secundària, Batxillerat. |
Convoca | iEARN PANGEA. |
Llengües | ca, es, en. |
Àrees | Llengua catalana, Llengua castellana, Educació visual i plàstica, Ciències socials, Coneixement del medi, Educació artística, Llengües estrangeres, Ciutadania europea. |
Descripció |
![]() |
|
Projecte | El món dels llibres |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | iEARN Pangea. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Llengua catalana i literatura i Llengua castellana i literatura. |
Descripció | Projecte
que posa l’èmfasi en el foment de les habilitats de la comprensió
lectora i l’expressió escrita mitjançant la lectura col·lectiva i un
enfocament multidisciplinari. Incorpora la cerca d’informació en xarxa
i espais de cooperació virtual. La seva guia didàctica és força interessant. |
![]() |
|
Projecte | Valors en joc |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | iEARN PAGEA - LaceNet. |
Llengües | ca. |
Treballa | Llengua catalana, Educació física, Educació en valors. |
Descripció | Analitzar des d’un punt de vista crític els valors que es desprenen de l’esport professional. Aquest projecte pretén que l’alumnat desenvolupi una opinió critica sobre el futbol professional i els mitjans de comunicació i que reflexioni sobre les actituds i valors que s’hi transmeten. S’hi promou l’anàlisi del comportament dels jugadors, àrbitres, públic i de la societat en general davant del fenomen mediàtic que suposa un Barça-Madrid. En aquest projecte també es proposa que l’alumnat reflexioni sobre la pròpia pràctica esportiva. |
![]() |
|
Projecte | Ciutadans del món |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle de Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Llengües, Ciències socials, Ètica i Educació en valors. |
Descripció | En aquest projecte l’alumnat indaga en les seves arrels familiars, crea el seu propi arbre genealògic i reflexiona conjuntament sobre els moviments migratoris que es troben en l’origen de la seva realitat multicultural. “Ciutadans del món” se centra, primer, en la construcció de la identitat individual i avança, després, vers un enfocament més global que permeti reflexionar sobre la diversitat i la diferència com a fet quotidià i enriquidor. |
![]() |
|
Projecte | Sida, opinen els joves |
---|---|
Adreçat a | Secundària. |
Convoca | Obra Social “la Caixa” i Fundación Telefónica. |
Llengües | ca, es. |
Àrees | Ciències de la naturalesa, Ciències socials, Llengües, Educació visual i plàstica. |
Descripció | En aquest projecte l’alumnat ha de detectar quines són les inquietuds dels joves respecte a la sida i aconseguir expressar-les a través de la redacció d’un manifest col·lectiu i el disseny d’una campanya de comunicació. El projecte vol contribuir a la prevenció de la sida ajudant els joves a formular i a canalitzar les seves preocupacions i reivindicacions relacionades amb aquest tema. |
![]() |
|
Projecte | The Teddy Bear Project |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | iEARN Argentina. |
Llengües | es, en. |
Àrees | Llengua castellana, Escriptura creativa, Llengües estrangeres. |
Descripció | Un
os de peluix viatja des d’una escola a una altra. Des de la nova escola
escriu a casa explicant les seves aventures, els llocs on ha estat i
les coses que ha vist i fet. Dirigit inicialment a nois d’escoles de
Primària, el projecte ràpidament va atreure l’atenció d’entusiastes
alumnes de Secundària. Aquest projecte també es pot fer en anglès |
![]() |
|
Projecte | Un passeig pel Bages |
---|---|
Adreçat a | cicle mitjà de Primària de la comarca del Bages. |
Convoca | iEARN PANGEA. |
Llengües | ca. |
Àrees | Llengua catalana, Coneixement del medi. |
Descripció | Excel·lent
projecte en què els nens i nenes del Bages aprenen sobre la seva
comarca a partir de sis missatges d’un personatge imaginari, en Salix,
que s’ha despertat d’un somni de vint segles provocat pel cop de cap
d’un romà. Els nens i nenes responen en xarxa a les qüestions que en Salix planteja, veuen la seva feina i la dels altres centres penjada a la web, interactuen amb els altres centres inscrits pensant una endevinalla sobre la seva població, participen en xats moderats, disposen d’activitats addicionals, i finalment es troben un dia a Sallent i coneixen en Salix personalment. Els continguts del projecte estan plenament integrats en el currículum i el professorat disposa d’un questionari per avaluar el projecte. |
![]() |
|
Projecte | Chiron |
---|---|
Adreçat a | Professorat. |
Convoca | Chiron Wiki. |
Llengües | ca, es, ga, eus, en, llatí. |
Àrees | Grec, Llatí. |
Descripció | El professorat que participa en aquesta iniciativa disposa d’un wiki, un moodle i una galeria en el bloc per desenvolupar materials accessibles des d’Internet. Treballa amb marcadors socials. Ben aviat disposarà també de cursos. Està dissenyat de manera que el professorat pugui treballar plegat en el desenvolupament de recursos. |