Projecte | eTwinning | ||
---|---|---|---|
Adreçat a | Educació infantil, Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. | ||
Convoca | Programa d’Aprenentatge permanent - PAP (Comissió Europea). | ||
Llengües | 23 llengües oficials de la Unió Europea (UE). | ||
Àrees | Totes les àrees, amb material pedagògic específic per treballar llengües a l’aula. | ||
Descripció | Agermanaments virtuals entre centres de diferents països membres de la UE. L’esforç institucional més important realitzat fins ara en l’àmbit europeu per integrar les TIC a l’aula. | ||
Projecte | La Primavera d'Europa | ||
Adreçat a | Educació infantil, Primària, ESO i Batxillerat. | ||
Convoca | Comissió Europea. | ||
Llengües | 23 llengües oficials de la UE. | ||
Treballa | Llengües estrangeres, Ciències socials, Ciutadania europea, Ètica i Educació en valors. | ||
Descripció | La Primavera d’Europa és un esdeveniment anual, impulsat pels ciutadans i les ciutadanes, per fomentar la democràcia i la ciutadania i perquè l’alumnat conegui millor Europa. Els joves europeus aprenen i expressen les seves idees i opinions en qüestions europees d’actualitat. Aquest any el tema escollit és el 50è aniversari de la UE. |
Projecte | Quatre preguntes Kidlink |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, ESO. |
Convoca | Xarxa internacional Tàndem. |
Llengües | da, de, fr, es, en, it, nl, ru sv. |
Treballa | Llengües estrangeres, Educació visual i plàstica, Educació en valors. |
Descripció | L’alumnat ha de respondre les quatre preguntes Kidlink per poder inscriure's en el projecte. Aquestes preguntes són: * Qui sóc? * Què vull ser quan sigui gran? * Com vull que millori el món quan sigui gran? * Què puc fer per contribuir-hi? Els dibuixos són una part molt important d’aquest projecte, que s’explica de manera exhaustiva al mòdul 3. |
Projecte | eTandem |
---|---|
Adreçat a | Educació infantil, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | Xarxa internacional Tàndem. |
Llengües | da, de, fr, es, en, it, nl, ru sv. |
Treballa | Llengües estrangeres. |
Descripció | L’aprenentatge en tàndem implica que dues persones de llengües maternes diferents es posin d’acord per ajudar-se a millorar els seus coneixements lingüístics, per saber més de l’altra persona, la seva cultura i comunicar-se en general. El projecte està obert a participants individuals o a classes. Tàndem ajuda els participants a trobar socis per comunicar-se per correu electrònic o altres mitjans. |
Projecte | The Image of the Other |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Gestió | ESP European School Projects. |
Llengües | anglès, francès, italià i castellà |
Àrees | Llengües estrangeres. |
Descripció | És un projecte destinat a l’ensenyament-aprenentatge de llengües estrangeres en què l’alumnat intercanvia correus electrònics. Disposa de material d’aula molt estructurat per ajudar l’alumnat a comunicar-se per escrit i fer altres activitats TIC. |
Projecte | The Teddy Bear Project |
---|---|
Adreçat a | Primària i ESO. |
Convoca | iEARN Argentina. |
Llengües | es, en. |
Àrees | Llengua castellana, Escriptura creativa, Llengües estrangeres. |
Descripció | Un
os de peluix viatja des d’una escola a una altra. Des de la nova escola
escriu a casa explicant les seves aventures, els llocs on ha estat i
les coses que ha vist i fet. Dirigit inicialment a nois i noies
d’escoles de Primària, el projecte ràpidament va atreure l’atenció
d’entusiastes alumnes de Secundària. Aquest projecte també es pot fer en anglès |
Projecte | myEurope |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | European Schoolnet(EUN). |
Llengües | en, fr, de. |
Àrees | Llengües estrangeres, Ciències socials, Ciutadania europea |
Descripció |
Les activitats de myEurope combinen l’ensenyament tradicional i les
TIC, tot integrant les noves tecnologies als diferents programes
d’estudi. El resultat de les activitats constitueix un conjunt d’exemples rellevants sobre com enriquir i preservar un patrimoni europeu comú. Destaquem: - Culture: Christmas traditions - Local Teasures Disposa d’una bona guia sobre com fer projectes telemàtics (en diverses llengües, però no en català o castellà) i d’un repositori molt interessant d’objectes d'aprenentatge sobre Europa. |
Projecte | SMILE |
---|---|
Adreçat a | Primària i primer cicle ESO. |
Convoca | Comenius 3 coordinat des de Suècia. |
Llengües | en. |
Àrees | Coneixement del medi, Geometria i Matemàtiques, Educació visual i plàstica, Història, Llengües estrangeres. |
Descripció | Creació
de museus personals o de classe que expliquin la realitat de cadascú i
permetin compartir i crear una identitat europea comuna. També vol que
l’alumnat entengui com està construït l’entorn que l’envolta i el paper
que aquest juga en la construcció de la seva identitat. La seva pàgina està dividida en material per a l’alumnat, material per al professorat i informació sobre el cursos que s’organitzen cada estiu dins del Programa d’Aprenentatge Permanent (PAP). Disposa de bones guies didàctiques en diferents llengües, però no hi queda clar com es pot dur a terme l’enregistrament per participar-hi. |
Projecte | Castles of Europe |
---|---|
Adreçat a | ESO i Batxillerat. |
Convoca | Organitzat pel centre Gimnazjum nr 1 de la ciutat de Zawiercie (Polònia) amb el vistiplau d’Interklasa (Portal educatiu polonès). |
Llengües | en, pl. |
Àrees | Història, Llengua, Llengües estrangeres (anglès), geografia. |
Descripció | Petit projecte del portal educatiu polonès (Interklasa). L’alumnat crea una web conjunta amb informació sobre castells d’Europa. |
Projecte | eLanguages |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO, Batxillerat i Formació Professional. |
Convoca | Department for Education and Skills (Regne Unit). |
Llengües | es, en, fr, de, pt, it i d’altres fins a 18. |
Àrees | Llengües estrangeres. |
Descripció | Programa
col·laboratiu multilingüe gratuït per al desenvolupament de les
llengües estrangeres a Primària i Secundària. Disposa d’una plataforma
col·laborativa pròpia amb 100 mb d’espai per a cada projecte registrat. Permet ajuda per tal que el professorat trobi socis, ofereix assessorament pedagògic i mostra les produccions de l’alumnat. Cada projecte disposa de la seva pròpia pàgina, estructurada igual per a tots i totes. Des de les pàgines dels projectes es pot accedir a un fòrum de discussió sobre el projecte, a la pàgina de presentació dels centres participants i a les produccions de l’alumnat. |
Projecte | Metlink |
---|---|
Adreçat a | Primària, ESO i Batxillerat. |
Convoca | Projecte de la Royal Meteorological Society del Regne Unit. |
Llengües | en. |
Àrees | Geografia, Ciències de la naturalesa, Matemàtiques, Dibuix i plàstica, Anglès i Tecnologia. |
Descripció | Projecte per compartir observacions meteorològiques, obert a l’alumnat entre 7 i 19 anys, i a tothom a títol individual. Els/les participants recullen i comparteixen observacions meteorològiques mitjançant una base de dades en línia. Per participar en el projecte no calen instruments complexos, i només és necessari disposar d’un termòmetre de màximes i mínimes, un pluviòmetre i informació bàsica sobre els diferents tipus de núvols. El projecte posa, a més, a disposició de tothom activitats per a diferents grups d'edat, que es poden fer a partir d’aquestes observacions, i una bona guia del que s’ha de saber per poder dur a terme el projecte. Es pot participar també en el concurs Produce your own weather forecast, tot fent servir pòsters, webcams, vídeos i pàgines web. |