Guia
Mòdul 6

Exercici 1: assignar un quadern als alumnes

Exercici

Des d'educampus segiu els passos següents:

- Entreu a educampus: cal anar a edu365.cat
- Cliqueu a Gestió d'activitats - nova activitat i ompliu la fitxa que surt en pantalla.
Els alumnes de l'activitat seran alguns dels vostres companys del curs. Per tant, seleccionarem a l'apartat Destinataris: Professorat.
- Un cop definida l'activitat, hi entrarem la relació d'alumnes.

- Finalment,només queda afegir-hi el material.

Exercici 2: La densitat de població

Exercici

L'exercici planteja realitzar la programació d'una activitat d'aprenentatge en què l'alumnat hagi de fer un mapa de la densitat de població de les comarques de Catalunya.

Per a la seva redacció, heu de tenir en compte totes les variables que presentareu a l'alumnat:

• Presentació de les pàgines web de referència on se cercarà la informació: què s'hi pot trobar i on es pot trobar.
  • Cal establir un model de fitxa per a la recollida de la informació on figuri la població de la comarca, l'extensió en quilòmetres quadrats, el nom de la comarca, l'any al qual pertanyen les dades.
  • Com es calcula la densitat de població.
  • Establiment d'una escala gràfica per a la representació dels diferents intervals de densitat. Caldria preveure que hi hagués uns 5 o 6 colors per a representar els diferents intervals. Aquests colors haurien de pertànyer a una mateixa gamma: la tonalitat més clara correspon a una densitat més baixa i la més forta a densitat més elevada.
  • On es pot trobar el mapa comarcal de Catalunya que s'usarà de base.
  • El programa de dibuix que s'utilitzarà i les instruccions bàsiques per a dur a terme l'activitat.

A banda de la descripció de l'activitat, també s'ha de presentar un model de programació.

Les ajudes per als usuaris de programaris les trobareu al mòdul complementari.

Haureu d'enviar al vostre/a tutor/a, via educampus, un fitxer fet amb un processador de textos que inclogui la solució d'ambdós exercicis.  El fitxer ha de dur com a titol identificadorxtec_m5.

Internet i les ciències socials a primària XTEC