![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Bloc |
Projecte
|
|||||||||||||||
RECURSOS DIDÀCTICS PER TREBALLAR AMB ELS MITJANS DE COMUNICACIÓ | |
Una societat inundada de mitjans i missatges audiovisuals té l'obligació de preparar la ciutadania per comprendre'n els misssatges i les intencions, per tal de tenir-hi una postura crítica i autònoma. Un dels millors llocs per portar a terme aquesta tasca és, si més no, l'àmbit escolar. Cal introduir els aspectes d'educació en comunicació en tots els nivells educatius. El seu tractament transversal a les diferents àrees ha d'estimular noves metodologies de localització, tractament i elaboració de continguts intel·ligibles i eficaços comunicativament parlant. Noves maneres de treballar. Aquests continguts han d'ajudar, per una banda, a crear nous coneixements individualment i col·lectivam i, per una altra, a saber comunicar-se amb els altres. No sembla, però, que en un futur pròxim s'hagi de dur a terme aquesta incorporació, tot i que molts sectors socials i educatius la veuen absolutament necessària. Aquesta mena de treball està a hores d'ara en mans de professionals i centres concienciats que treballen una mica a contracorrent. Per tal d'incorporar els MC pas a pas en la major part de tasques i projectes que els cicles i nivells es plantegen al llarg del curs, és fonamental un treball en equip per part del professorat. Aquesta progressió, aplicada amb realisme en la incorporació dels MC en les tasques quotidianes, esdevindrà de ben segur irreversible per al professorat, que veurà en els resultats la importància que tenen les noves tecnologies per facilitar l'accés a la informació i a la creació de continguts, i, en definitiva, al coneixement. |
|
Objectius | |
|
|
Continguts | |
|
|
Bibliografia | |
FERRÉS, JOAN. (2000): Educar en una sociedad del espectáculo. Ed.
Paidós Papeles de Pedagogía. Barcelona. |
|
![]() |
|