|
||||||||||||||||
| Bloc |
|
Projecte
|
||||||||||||||
| Propostes d'aprofitament didàctic dels mitjans (II). Plantejament d'un recorregut per la Xarxa | |||||||||||||||||||||||||||||||
L'objectiu
d'aquest bloc és
presentar i desenvolupar models de propostes de treball que,
a mode d'exemple, utilitzen
la Xarxa com a eina per cercar informació i elaborar treballs
pautats. |
|||||||||||||||||||||||||||||||
| Desenvolupament del bloc | |||||||||||||||||||||||||||||||
| La Xarxa com a font d'informació | |||||||||||||||||||||||||||||||
El treball a la Xarxa en l'educació primària té uns condicionants especial, tant per la gran quantitat de continguts que circulen, entre els quals se'n poden trobar de no gens recomanables per a aquestes edats, com per les limitacions que l'alumnat d'aquesta edat pugui tenir pel que fa a velocitat i comprensió lectores. Motius com aquests fan que no es pugui proposar un treball fonamentalment autònom i creatiu fins a cursos superiors. Per tant, el treball en aquesta etapa haurà d'estar especialment dirigit i pautat. Aquestes són algunes de les possibilitats que cal tenir presenst a l'hora de plantejar-se treballar amb la Xarxa:
Vistos aquest exemples, es poden fer exercicis semblants, o encara de més senzills, que representin una navegació acotada i senzilla per la Xarxa, per tal d'obtenir informació sobre aspectes concrets que es pugui demanar a l'alumnat en treballs organitzats.
Es pot intentar, per exemple, de crear una seqüència didàctica adaptada amb aquests recursos extrets de diferents fonts:
Aquestes són algunes de les estratègies que es poden utilitzar a primària per aprofitar les potencialitats de la Xarxa. N'hi ha d'altres que no s'han esmentat, i encara més moltes altres per descobrir i aprofitar. Penseu que és un mitjà molt nou que encara no s'ha acabat de desenvolupar, del qual tampoc es coneixen totes les possibilitats. |
|||||||||||||||||||||||||||||||