![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Bloc |
![]() |
Projecte
|
||||||||||||||
Propostes d'aprofitament didàctic dels mitjans (I). Producció d'un anunci | |||||||||
L'objectiu d'aquest bloc és presentar els principals criteris metodològics per tal de facilitar l'elaboració d'un anunci publicitari estàtic i/o radiofònic. |
|||||||||
Desenvolupament del bloc | |||||||||
![]() |
Metodologia | ||||||||
Treballeu amb l'alumnat els anuncis publicitaris estàtics i/o radiofònics d'una durada màxima de 20 segons, durada semblant a la dels que s’emeten per ràdio, en què quedi ben clara la promoció d’un producte o d’una determinada idea. Analitzeu quins passos cal tenir presents per tal de garantir l'èxit didàctic d'aquesta iniciativa: En primer lloc, cal que l'alumnat vegi alguns anuncis publicitaris i parli sobre com estan fets i quines són les seves característiques. En segon lloc, una vegada les referències estiguin clares, heu de seleccionar una actitud, un servei o un producte per anunciar. És convenient que els destinataris sigui lels alumnes i les alumnes mateixos, per tal de no introduir conceptes sobre el públic receptor, cosa que complicaria l'activitat. Ajudeu l'alumnat a veure quins aspectes del productes o serveis els resulten més atractius. Cal, però, remarcar que tant l'aspecte gràfic com el textual han de ser com més entenedors i senzills millor.. Fases que cal tenir present en l’elaboració d’un anunci estàtic 1. Discussió en equip. Caldrà concretar: • Què es vol anunciar, el producte o la idea. 2. Execució o tria dels gràfics o les fotografies. 3. Pensar l'eslògan i el text que ha de veure's a l'anunci. 3. Planificació de la situació dels elements que hi han d'aparèixer. 5. Execució de l'anunci. 6. Discussió del resultat, còpies i difusió. Caldrà fer una sèrie de reflexions i presa de decisions sobre el producte o servei que es vol publicitar, tenint en compte que es tracta d'un acte comunicatiu; per tant, s'ha de tenir molt present que les característiques siguin atractives, que puguin despertar l'interès del consumidor o consumidora. S'ha d'intentar que el missatge sigui prou clar i entenedor per a les persones destinatàries. S'ha de definir molt concretament aquest destinatari o destinatària: la seva manera de ser, a quin tipus de missatges pot ser sensible, quines imatges li poden resultar més atractives... L'objectiu és convèncer aquesta persona perquè compri algun producte o canviï d'actitud vers un servei. Fases que s'han de tenir presents en l’elaboració d’un anunci radiofònic 1. Discussió en equip. Caldrà concretar: • Què es vol anunciar, el producte o la idea. 2. Tria dels actors. 3. Planificació per ordenar el fragment sonor i per discutir les indicacions tècniques respecte a la veu, les músiques i els efectes sonors. 4. Enregistrament del so. 5. Captura i edició dels sons enregistrats. 6. Postproducció, discussió i còpies.
|
|||||||||
|
L'anunci radiofònic es pot fer amb el programa Audacity, que trobareu als CD de formacio del Departament. |
||||||||
|
|||||||||
![]() |
|||||||||