Enrera
Mòdul 5
Mitjans de comunicació i educació a primària
  Projecte
   
 
 
 

El projecte consisteix en la realització d'una proposta didàctica que exemplifiqui una actuació el més adaptada i contextualitzada possible a la realitat educativa, que tingui com a eix fonamental el tractament comunicatiu i didàctic d'un o més mitjans de comunicació.

Pensa en l'aspecte o aspectes que vols treballar dels mitjans de comunicació que hem tractat al llarg dels cinc mòduls, amb algun grup d'alumnes de l'actual curs escolar. Pensa també en els recursos i limitacions amb què haureu de comptar. L'objectiu d'aquest projecte és, doncs, provar de sistematitzar d'una forma realista i el més acurada possible una proposta didàctica per treballar els mitjans de comunicació a partir, fonamentalment, dels exemples, materials i recursos que has pogut veure al llarg del mòdul cinquè, o de qualsevol altre que creguis oportú:

- La revista escolar
- Els anuncis estàtics o radiofònics
- La informació en la Xarxa

- La ficció a la televisió
- La ràdio
- ...

   
Proposta
 

Realització d'una proposta didàctica per treballar algun aspecte dels mitjans de comunicació. Aquesta proposta didàctica ha de ser el més realista i pràctica possible i ha de contemplar els apartats següents:

- Títol de la proposta.

- Concreció del mitjà/mitjans que/amb què es pensa treballar.

- Concreció del grup docent amb el qual es vol treballar: nivell, nombre...

- Breu descripció de la proposta i concreció dels objectius i continguts que es pensa treballar.

- Planificació: descripció de l'organització del treball i de les sessions previstes (passos que seguireu en el procés de realització de la proposta).

- Concreció de les àrees i professorat que creus que s'ha d'implicar en la proposta: realització individual o en equip de professorat. Concreció d'allò que creus que es treballarà a cada àrea.

- Concreció dels recursos que creus que necessites. Disponibilitat.

- Previsió d'algun mecanisme d'avaluació de l'experiència.

Important!

 
  • El projecte no ha de ser extens. Ha de ser clar, concret, coherent i realitzable. Cal que abans de començar a desenvolupar-lo, hagis proposat i pactat amb el teu tutor o tutora el tema i l'orientació del treball.
   
 
Amunt