![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Pràctica |
|
|
Exercicis
|
|||||||||||||
|
Elements fonamentals de treball en la geometria |
L'objectiu d'aquesta pràctica és familiaritzar-nos amb
les eines de la pestanya Abans de començar aquesta pràctica, heu de tenir en compte que: Tal com ja s'ha remarcat en la pràctica anterior, per visualitzar els gràfics de la Wiris amb totes les seves prestacions, cal instal·lar el Java 2. Per a més informació sobre qüestions tècniques relacionades amb el Java 2, consulteu l'apartat corresponent de la Guia del curs. |
|
![]() |
|
Icones de la pestanya Geometria a la barra d'eines de la Wiris |
|
![]() |
Comandes de la carpeta Geometria |
Clicant a la pestanya
![]() ![]() |
|
![]() |
Cliqueu a la icona de l'esquerra si voleu veure la sintaxi
de les comandes de la pestanya |
Un cop entrades les comandes en una finestra activa de la
Wiris, prement la icona |
|
Heu de desenvolupar aquesta pràctica en les finestres actives de la Wiris que podeu obrir a continuació i en els taulers gràfics que se us obren en executar els blocs de comandes o problemes d'aquestes finestres. | |
![]() |
Parts per l'elaboració d'un gràfic
|
Una sessió de la calculadora
Wiris que tingui com a finalitat l'elaboració d'un gràfic
té, fonamentalment, tres parts:
Observeu en la imatge següent les comandes per dibuixar una recta per A i B i la seva perpendicular pel punt C, amb dues parts: definició dels objectes i comandes per fer el dibuix. Cliqueu a la fletxa vermella per obrir la finestra activa de la Wiris on heu de fer l'exercici. Quan acabeu, NO tanqueu la finestra activa, ja que la necessitareu per a l'apartat següent. |
|
![]() |
![]() |
|
|
|
|
![]() |
Cliqueu a la icona de l'esquerra per veure més informació sobre semblances i diferències entre les comandes dibuixa i representa amb un exemple d'aplicació. |
![]() |
Fem un gràfic interactiu ben senzill |
En la imatge següent veiem el bloc de comandes anterior amb unes petites modificacions (marcades amb cercles vermells en la imatge següent) que fan que la recta per A i B i la seva perpendicular per C s'actualitzin segons els valors dels punts A, B i C. Direm que hem obtingut un tauler gràfic interactiu: | |
![]() |
![]() |
|
|
|
|
![]() |
Aplicació didàctica interactiva: construcció d'un paral·lelogram donats tres vèrtexs |
![]() |
Feu clic a la icona de l'esquerra per veure una explicació animada d'aquest exemple i, alhora, per repassar de manera visual les explicacions que s'han donat fins ara sobre gràfics i la manera que esdevinguin interactius. |
En el primer bloc o problema es dibuixa un paral·lelogram, però en moure els vèrtexs en el tauler gràfic, la figura s'actualitza deixant de ser paral·lelogram per ser només un simple quadrilàter. En el segon bloc es modifiquem les comandes, perquè en moure els punts, el quadrilàter segueixi sent un paral·lelogram. Cliqueu a la fletxa vermella per obrir la finestra activa de la Wiris on heu de fer l'exercici. Quan acabeu, podeu tancar la finestra activa. | |
![]() |
![]() |
|
|
|
|
Recordeu que, en cas de dubte, a la Guia ràpida i l'Índex hi trobareu tota la informació que els autors ens posen a l'abast sobre les comandes de la Wiris. | |
![]() |
|