![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
![]() |
Pràctica |
![]() |
|
|
Exercicis
|
|||||||||||
|
La Wiris, una calculadora conceptual |
Al final de la pràctica anterior, ja heu començat a veure que el treball amb la Wiris comporta sovint una reflexió a l'hora de fer els càlculs per obtenir els resultats com ens interessi. L'objectiu d'aquesta pràctica és aprofundir en aquest aspecte i mostrar diverses situacions que permeten qualificar la Wiris com una «calculadora conceptual». Veurem que algunes de les icones del menú Símbols ens ajuden en aquesta tasca. |
|
Unes mostres de reflexió conceptual
amb la calculadora Wiris
|
|
![]() |
La manera de donar els resultats |
Ja heu vist una primera decisió conceptual que cal prendre: per defecte, la calculadora Wiris treballa amb valors exactes, és a dir, amb fraccions o amb els radicals com a tals. Si, en aquests casos, volem obtenir l'aproximació decimal del resultat, cal indicar-ho escrivint com a nombre decimal algun dels elements que intervenen en el càlcul. Si accediu a la pantalla activa següent els diferents problemes que hi teniu plantejats us explicaran:
|
|
![]() |
|
![]() |
El treball amb unitats |
La feina que es proposa en les pantalles següents explica breument la possibilitat que ens ofereix la calculadora Wiris de resoldre problemes que incorporin el treball amb mesures convenientment expressades amb unitats: una mesura és una quantitat representada mitjançant un nombre i una unitat. |
|
|
Aquest tema es tracta amb detall en la pràctica 4 del darrer mòdul d'aquest curs, però ha semblat convenient donar-ne ara un exemple, que podem situar en el marc de l'aspecte conceptual de la Wiris que treballem en aquesta pràctica. En aquesta tasca ens ajudaran les icones del menú Unitats de la barra d'eines. ![]() El menú unitats: litres i hectòmetres cúbics
Tot seguit, podeu veure una proposta on es mostra el treball amb unitats i un exemple d'aplicació, una bona mostra de la necessitat de reflexionar que comporta el treball amb la Wiris tot i que ella faci els càlculs. Podeu llegir en primer lloc l'enunciat i heu de saber que la icona amb el logotip de la Wiris que teniu a l'esquerra d'aquest paràgraf us permet obrir una pantalla en blanc per fer els càlculs del problema i altres proves. Si voleu comprovar la solució i llegir un altre enunciat, cliqueu a la icona Resol. |
![]() |
![]() Les primeres idees per treballar amb unitats
|
![]() |
Si voleu conèixer el detall de totes les unitats del sistema internacional i d'altres que apareixen a la barra d'eines, podeu fer clic a la icona d'ampliació. Amb aquest exemple, s'ha introduït la possibilitat de treballar de manera natural amb variables, és a dir, de designar amb un nom qualsevol element de treball. Aquest tema es comenta amb tot detall en la pràctica 4 d'aquest mòdul i en molts altres moments del curs. |
![]() |
Preguntes amb resposta |
En aquesta presentació de recursos que poden ajudar a fer pensar les noies i els nois que tenim a les nostres aules, hi ha de jugar un paper destacat el fet que la calculadora Wiris ja té incorporat un bon nombre de comandes que permeten donar resposta a diverses preguntes estàndards i, a més, permet també formular preguntes pròpies i comprovar-ne la resposta. Si obriu la finestra activa a què dóna accés la imatge de la Wiis que teniu més avall (o bé si cliqueu a la icona de la fletxa que hi ha al marge esquerre d ela pantalla) ben segur que podreu albirar les grans possibilitats didàctiques d'aquest recurs que ens ofereix el símbol ? que es prem des del teclat (aquest símbol no apareix a la barra d'eines.) Heu de saber que es treballa amb molts elements que anirem presentant i aprofundint al llarg del curs. No us preocupeu per analitzar tots els detalls: aquesta és només la segona pràctica del curs!
|
|
![]() |
|
![]() |
Si us interessa saber la relació de comandes ? de què disposeu, podeu clicar a la icona d'ampliació. I si us ha sorgit la pregunta de: "Com podríem fer que en
un qüestionari, la calculadora Wiris ens comptés el nombre d'encerts?",
heu de saber que la resposta la trobareu en la pràctica
2 del mòdul 2. |
![]() |
|