![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|
Ball al monitor | |
Podeu aprendre a ballar amb l'ordinador? La resposta, evidentment, és sí. Bé, potser no tan evidentment o potser no del tot. El que sí que podeu fer són coreografies i preparacions per posteriorment aixecar-vos de la cadira i moure-us a les tres dimensions. La pràctica que fareu us permetrà fer ballar un personatge a la pantalla i manar-li la successió de moviments que a vosaltres us sembli. Ell obeirà i, una vegada veieu el resultat, només l'haureu d'imitar. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
1. The museum of science, art and human perception at the Palace of Fine Arts, de San Francisco, disposa d'una pàgina web amb experiències increïbles. S'anomena exploratorium i hi trobeu un apartat dedicat a la ciència de la música. http://www.exploratorium.edu/ |
![]() |
|
2. Cliqueu sobre Science of music: accedireu a una pàgina amb diveros interactius per treballar. Tots són molt interessants, feu-hi un cop d'ull. Aquí desenvolupareu una possible experiència per treballar el ball, tal com se us proposa. http://www.exploratorium.edu/music/ |
|
|
|
3. Aneu a step re-mix i podreu veure un ball seqüenciat amb franges molt curtes, de manera que podeu manipular-lo com si es tractés d'un trencaclosques. http://www.exploratorium.edu/music/exhibits/stepping/index.html |
|
![]() |
|
4. La pàgina següent servirà per veure i escoltar les diferents seqüències del ball. El mecanisme és molt senzill, ja que es tracta d'arrossegar els fotogrames a una línia de temps. Quan la tingueu completa, la podreu reproduir sencera o per trossos. | |
![]() |
|
4. Es poden fer ballar els tres personatges al mateix temps, de manera que facin una coreografia que tingui sentit. La música que acompanya és la que produeix el ballador amb el seu propi cos, amb les mans i amb els peus. Si intenteu sincronitzar els diferents moviments, aconseguireu un patró rítmic que podeu intentar reproduir. | |
![]() |
|
5. Per tornar a començar, premeu sobre Star over i es buidarà la línia de temps. | |
![]() |
|
6. També podeu veure un vídeo complet amb un ball sencer, una explicació escrita i amb àudio en anglès sobre aquest ball tan rítmic, l'origen i l'entorn on es practica. Premeu sobre What's Going On?. | |
![]() |
|
7. De moment, no hi ha manera de desar el muntatge que feu o fa l'alumnat. Sí que podeu desar l'àudio amb el sistema explicat a la pràctica anterior. | |
8. A la mateixa pàgina, teniu un altre interactiu complementari d'aquest: es tracta d'online drum circle, una bateria virtual que podeu tocar amb el ratolí o amb el teclat. http://www.exploratorium.edu/music/exhibits/drum/index.html |
|
![]() |
|
9. És especialment interessant, ja que permet tocar diferents instruments al mateix temps. Podeu tocar amb el teclat i amb el ratolí, de manera que, entre dos/dues alumnes, poden fer poliritmes. |
|
![]() |
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
Informació Complementària | |
![]() |
Hi ha molts programes que ens permeten treballar la creació musical facilitant-nos-ho cada vegada més. Un que trobem molt interessant és el que ens proposen des de la BBC a la seva pàgina de música. http://www.bbc.co.uk/blast/music/tipsandtools/vjmasher/ Podem posar imatges a la música només arrossegant peces amb el ratolí. L'avantatge d'aquest programa sobre d'altres és que podem desar la nostra creació i veure el que han fet altres usuaris i usuàries. Tot és en línia i, per tant, no hem de descarregar cap programa. |
![]() |
|