![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Funcions quadràtiques i paràboles Activitat educampus amb Quadern Virtual |
|
L'objectiu d'aquesta pràctica és treballar les funcions polinòmiques de segon grau y=ax²+bx+c, dins l'entorn educampus fent servir diversos recursos (JClic, Wiris i Quaderns Virtuals), dins una activitat expressament preparada. S'incidirà particularment en Quaderns Virtuals ja que és una eina de creació recent. Tot allò relatiu a aquesta pràctica ho trobareu als materials del curs educampus DSMA Internet i les matemàtiques a secundària, concretament, al grup de materials anomenat Pràctica 5.4.
|
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
1) Primera exploració del grup de materials Pràctica 5.4 A la utilitat Materials d'aquest curs, dins d'educampus, hi ha un grup de materials anomenat Pràctica 5.4. Si entreu en aquests materials,
veureu que hi ha diversos apartats: Presentació, Dossier, Paquet d'activitats JClic, Activitats Wiris i un Quadern Virtual. Exploreu els cinc primers apartats on hi ha aspectes que se suposa que són sobradament coneguts per a vosaltres (mireu el Dossier, feu el Paquet d'activitats JClic, mireu les Activitats Wiris...). Respecte del Quadern Virtual, s'explicarà amb més detall seguidament.
|
![]() |
2) Què és el Quadern Virtual? Quaderns Virtuals és una eina per a la creació i realització d'activitats didàctiques multimèdia creat per l'SGTI del Departament d'Educació, que permet la interacció alumne/a-professor/a i l'avaluació en contextos tan presencials com virtuals d'ensenyament-aprenentatge. Cada quadern està format per un o més fulls i, alhora, cada full pot contenir una o més preguntes sobre una temàtica concreta. Hi ha diferents tipus de preguntes: tipus test, d'omplir espais, seleccions sobre imatges, ordenació, etc. A més, els fulls poden tenir punts de diàleg que permeten a l'alumnat i professorat escriure-hi comentaris i dubtes. L'entorn on els alumnes fan els Quaderns Virtuals i els professors en fan el seu seguiment i els corregeixen és el mateix educampus:
El procés que segueix un quadern des de la seva creació fins a ser avaluat pel professor/a és:
No us heu de preocupar de les dues primeres fases d'aquest procès (si teniu interés en la creació de Quaderns Virtuals i/o en l'assignació dins l'entorn educampus, podeu consultar els enllaços que hi ha a la informació complementària d'aquesta mateixa pàgina web). En aquesta pràctica, se us presentarà un exemple de Quadern Virtual ja fet i assignat a cadascun de vosaltres perquè l'exploreu i perquè aprecieu les seves possibilitats a l'aula (entorn presencial) o fora (entorn virtual).
|
![]() |
3) Exploració del Quadern Virtual que teniu assignat Ara és el moment en què heu d'entrar al Quadern
Virtual: clicant sobre l'enllaç corresponent del guió
Accés al Quadern Virtual dins d'educampus Observeu la llegenda on s'explica amb quins
símbols ( Cliqueu sobre Inici del Quadern Virtual Observeu que es compon de diversos fulls i
que hi ha un enllaç, Feu clic sobre un full. Hi accedireu i us sortiran les preguntes del full, per exemple: Primer full del Quadern Virtual Observeu els enllaços i botons que apareixen en aquesta pantalla i la seva funció:
|
![]() |
4) Realització del Quadern Virtual i lliurament al tutor/a (optatiu, però llegiu fins al final) Feu el Quadern Virtual, es a dir, responeu a les preguntes, feu intervencions, practiqueu amb l'opció de guardar les respostes i lliureu els fulls (a mesura que els aneu acabant) o el quadern sencer al tutor/a. Aquesta part de la pràctica es deixa com a optativa. Ara bé, si la feu, us servirà com a exercici 4 d'aquest mateix mòdul.
|
Programació de l'activitat | |
![]() |
Si bé la flexibilitat d'educampus i
de Quaderns Virtuals permet als alumnes treballar en grup o
individualment i de forma presencial o virtual, se se suposa que voleu
programar una activitat presencial de forma individual o en grups de
dos alumnes com a màxim.
|
Informació complementària | |
![]() |
Podeu trobar informació i exemples sobre els Quaderns Virtuals i sobre el disseny d'activitats dins l'entorn educampus a:
|
![]() |
|