D202: Projectes europeus i les TIC

Mòdul 3: Altres gran xarxes europees de projectes col.laboratius

Exercicis

Exercicis mòdul 3

Programar el disseny d’una presentació multimèdia (per participar en qualsevol dels projectes presentats fins ara).

Documenteu-vos

Doneu una ullada a les presentacions multimèdia dels projectes que hem analitzat fins ara. Les presentacions multimèdia són un producte comú en el cas dels projectes col·laboratius. En trobareu unes quantes al concurs Desenvolupament per a joves, i també en un concurs que aquest any ha deixat de celebrar-se, La Setmana Verda.

Reflexioneu

Què necessitaríeu per engrescar el vostre alumnat en un projecte similar? Podríeu aprofitar els vostres coneixements, els d’altres professors/res o els del propi alumnat per participar-hi? Quin és el primer pas?

Planifiqueu

Si sou dels que creieu que no teniu els coneixements per demanar a l’alumnat que faci una presentació multimèdia, avui és un bon dia per canviar les coses. Podeu investigar aquest petit recurs de programari. Bubbleshare pot ser molt útil per fer presentacions que incloguin so i text, i és molt i molt senzill.

Recordeu que en els projectes col·laboratius les noves tecnologies han de ser un instrument; Internet conté moltes eines senzilles que es poden aprendre en cinc minuts.

Podeu anar al mòdul 4 i veureu les explicacions detallades de Bubbleshare.Si teniu els vostres propis recursos, i experiència amb altres eines, perfecte, però Bubbleshare pot continuar sent de molta utilitat per a l’alumnat sense experiència en presentacions multimèdia.

El primer que us heu de plantejar és quins aspectes voleu que el vostre alumnat tingui en compte quan fa una presentació multimèdia. Un lloc web molt interessant sobre treball per projectes en parla. El seu castellà és millorable, i està molt barrejat amb l’anglès, però les llistes que permet crear i imprimir ajuden molt a decidir què volem valorar de la presentació que farà el nostre alumnat.

Hi ha llistes diferenciades per Batxillerat, ESO i Primària. Un cop seleccionat el nivell que us interessi, heu d’escollir l’aspecte del desplegable que més us convingui. Per tal de fer això heu de fer un clic sobre la fletxa blava a la dreta del botó “apariencia”, i escollir un que us interessi tot fent un clic a “open”. Podreu fer això vàries vegades. Apareixerà un llistat de coses a tenir en compte per a cadascun d’aquests aspectes i podreu fer-ne una selecció. Un cop heu escollit tots el aspectes que voleu tenir en compte, podeu fer un clic al botó blau “create printable checklist” que teniu al final de la pàgina.

Finalment, us recomanem també que feu una ullada a aquesta altra eina que us permet crear i imprimir plantilles sobre l’avaluació per rúbriques. Rubistar ens proposa plantilles per fer servir aquestes rúbriques. Si voleu saber més sobre rúbriques, podeu anar a al mòdul 6, pràctica_3

Actueu

Exercici 1
Exercici 2

Elaboreu una petita producció per familiaritzar-vos amb l’eina que voleu fer servir i feu-la arribar al vostre formador. Cal que tingui entre sis i quinze diapositives.
Deseu aquest document amb el vostre nom d’usuari de la XTEC, seguit del sufix _m3ex2, i lliureu-lo al vostre tutor o a la vostra tutora dins del termini previst.

Exercici 3