Guia
Mapa
Mòdul 1
Mòdul 2
Mòdul 3
Mòdul 4
Mòdul 5
Mòdul 6
Pràctica 1
Pràctica 2
Pràctica 3
Pràctica 4
Mòdul 5
Exercici
   
  Canto per reforçar el meu anglès
   

Utilitzeu la música per reforçar el coneixement de l'anglès a més d'ampliar el repertori de cançons en aquesta llengua. Es tracta d'una pàgina de la BBC amb força recursos per a l'aprenentatge i amb una proposta concreta sobre cançons, que és la que vosaltres analitzareu.

És important una preparació prèvia dels textos per poder tenir èxit.

   
Desenvolupament de la pràctica
   
Pràctica

1. Aneu a Escola oberta, apartat de música i busqueu Tweenies - Song Time. Es tracta, com hem dit, d'una pàgina amb la lletra i la música de cançons en anglès. http://www.xtec.cat/escola/index.htm http://www.bbc.co.uk/cbeebies/tweenies/songtime/index.shtml

 
Capçalera de tweenies
 

2. Trieu Song Time i, dins aquesta pàgina, Sing a song, tal com mostra el dibuix.

 
Sing a song
 
Abecedari
 

3. Hi ha un abecedari per poder triar més ràpidament la cançó que vulgueu i també hi ha la possibilitat de consultar la llista sencera amb més de 180 títols ordenats alfabèticament.

View all song

A part de les cançons, també podeu disposar d'alguns vídeos.

Veure video

És imprescindible tenir instal·lat el reproductor Real Player a l'ordinador; si no és així, el podeu descarregar des de la mateixa pàgina seguint les instruccions que donen molt detalladament en anglès.

http://www.bbc.co.uk/cbeebies/technicalhelp/real_pc.shtml

És necessita el Ral Player

 

4. Totes les lletres es poden imprimir directament i totes les cançons es poden escoltar tantes vegades com es vulgui.

 
Comandament de so Imprimir
  Programació de l'activitat
   
Programació
  • Metodologia i programació. Aquesta activitat s'ha de programar conjuntament amb el seminari de llengua estrangera. Primerament, treballeu una cançó per a tot el grup, imprimiu-la i, a la classe d'anglès, treballaran la pronunciació i el vocabulari. El model podria ser com la fitxa de treball fitxa següent, on a cada línia hi ha un espai per fer-hi la traducció.
  • Metodologia: treball a l'aula. Amb la lletra de la cançó triada i davant l'ordinador, l'escoltaran unes quantes vegades seguint el text. A l'aula i tots junts cantaran simultàniament amb la música de l'enregistrament, de manera que no els faci tanta vergonya, com normalment passa a aquesta edat. L'activitat pot durar uns trenta minuts: vint minuts per explicar i aprendre la cançó i no més de deu per fer la cantada conjunta.
  • Si el grup té predisposició, es pot demanar que, en petits subgrups de tres o quatre, preparin una altra cançó de la mateixa pàgina i, amb la mateixa metodologia, que facin la interpretació davant els companys. Si es disposa d'un micròfon amb un suport i se'ls fa cantar drets davant la resta de la classe, sol haver-hi molt interès per part dels oients i nervis per part dels intèrprets.
   
  Informació complementària
   
Informació complementària

Disposeu de lletres de cançons en català a la pàgina següent:

Kumbaworld: en aquest cas, heu d'aconseguir la música per una altra banda. http://www.kumbaworld.com/totes.asp

 
Amunt
XTEC Internet i música a secundària