Aquest mòdul permet tenir un diari personal públic, en format web,
a tots els membres de l’entorn: alumnat, professorat i administradors.
Cada usuari/ària disposa del seu propi bloc, pot crear les seves etiquetes i decidir per a qui serà visible l’entrada (post). L’administrador crearà les etiquetes de l’entorn i el professorat las del curs. 
Crear una entrada en la bitàcola
Accediu a l’enllaç del vostre perfil personal.

Seleccioneu la llengüeta de
Bitàcola:

Cliqueu en l’enllaç Agregar una nova entrada.
S’obre una finestra amb el formulari per omplir. Escriviu el títol de l’entrada:

Seleccioneu qui pot veure l’entrada, mitjançant el desplegable:

Seleccioneu, afegiu i/o elimineu
Etiquetes:

Escriviu el cos de la vostra entrada de la bitàcola.
Finalment, des del bloc de la dreta podeu agregar, editar o eliminar entrades anteriors i afegir canals
RSS:

Assignar i/o crear rols
Els rols de la bitàcola són els mateixos rols donats als perfils dels
usuaris. Només els poden assignar i/o canviar els adminstradors i el
professorat de cada curs.
Actualitzeu el perfil del/la usuari/ària que voleu modificar, des del menú
Participants.

i premeu la pestanya
Rols:

Trieu l’opció del rol que voleu assignar i afegiu els/les usuaris/àries:

Podeu determinar excepcions en algun dels rols, si cliqueu la pestanya
Excepcions:

Des d’aquí es pot fer que un/a usuari/ària en concret no tingui accés a algun mòdul o activitat, creant-li un rol específic.
Repasseu l’explicació de les característiques de:
Els Rols de la pràctica 1 d’aquest mòdul.
Preferències de la bitàcola
Unes preferències les podeu determinar des del menú d’administració i altres des de la mateixa bitàcola.
Obriu l’enllaç
Normativa del lloc:

Busqueu el paràmetre
Visibilitat de bitàcoles bloglevel i s’obrirà un desplegable:

que us mostra les opcions de visibilitat d’aquest bloc, no la seva
edició ni els tipus de missatges. Les bitàcoles també poden ser
inhabilitades totalment si no les desitgeu en cap curs.
Trieu una de les sis opcions que es presenten:
Bitàcoles obertes amb accés lliure des de l’exterior. Qualsevol pot veure les entrades definides com a accessibles a totes les bitàcoles del lloc Moodle.
Bitàcoles amb accés restringit als usuaris del lloc. Tots els/les usuaris/àries del lloc poden veure totes les entrades de les bitàcoles.
Bitàcoles amb accés restringit als membres de curs. Els/les usuaris/àries només poden veure les bitàcoles de les persones que comparteixen un curs.
Bitàcoles amb accés restringit als membres del grup. Els/les usuaris/àries només poden veure les bitàcoles de les persones que comparteixen un grup.
Bitàcoles privades amb accés restringit a l’autor/a. Els/les usuaris/àries només poden veure la seva pròpia bitàcola.
Inhabilita completament el sistema de bitàcoles. Deshabilita per complet el sistema bitàcoles.
Ara activeu els blocs de Menú de bitàcola i Etiquetes de bitàcola a la pàgina principal del curs.
Amb l’edició activada afegiu els
blocs a la pàgina principal i amb la fletxa de moviment els situeu allà
on us interessi tenir-los ubicats:

Des del Menú de bitàcola, que apareix a la pàgina principal, podeu escollir en nombre d’entrades per pàgina.
Des del bloc Etiquetes de les bitàcoles podeu accedir a les entrades, agrupades per etiquetes.
Etiquetes de la bitàcola
Les etiquetes o marques s’utilitzen per descriure el contingut de la bitàcola mitjançant paraules clau o descriptors.
Hi ha dos tipus d’etiquetes:
Les Etiquetes oficials, definides per l’administrador del lloc.
Les Etiquetes definides per l’usuari.
És recomanable, en definir les etiquetes, començar amb una lletra majúscula i la resta en minúscules.
Podeu afegir un Bloc d’etiquetes a la bitàcola per facilitar-ne la localització i la difusió.
(Extrets de la documentació de Moodle)
Per què usar les bitàcoles
Permet als participants que
escriguin i s’expressin quan ho desitgin. I NO només quan se’ls diu que
ho facin (per exemple, mitjançant una tasca assignada).
La seva naturalesa pública permet
la comunicació exterior amb altres grups o amb altres persones alienes
a la institució educativa.
Perquè, en ser propietat dels
participants i fàcil d’usar, pot motivar més que unes altres activitats
gestionades pel professorat.
Permet la producció de continguts a l’alumnat en un entorn públic.
Per a què usar les bitàcoles
Poden ser utilitzades, al final
d’alguna unitat didàctica, com una eina perquè els participants
demostrin el seu progrés d’aprenentatge i el desenvolupament personal.
Com a espai per compartir continguts vers els interessos personals que no s’ajustin als temes dels fòrums del curs.
Per veure la capacitat de resumir,
mitjançant paraules clau o etiquetes, els articles. Les etiquetes
permeten fer categories, estructurar els continguts de les bitàcoles i
faciliten la localització de continguts.
Per tractar temes aliens a la institució educativa que preocupin els participants.
Es pot utilitzar un bloc
HTML per donar difusió a les bitàcoles, i afegir els enllaços amb les bitàcoles d’algun usuari concret o de tot el nostre lloc.