Les consultes són activitats que permeten realitzar enquestes
ràpides i simples entre els membres (alumnat i professorat) del curs
(matèria o projecte).
Una consulta és un mètode de sondeig que consisteix a plantejar una
pregunta als participants per conèixer la seva opinió o preferència.
Sol ser una pregunta que després tindrà repercussió en el treball del
mateix curs, com ara quin dia o quina hora va més bé per fer un xat, o
quin dia és més adient fer una prova, o lliurar un treball, etcètera.
Inserció d’una consulta
Activeu l’edició del curs clicant al botó Activa edició de la part superior dreta de la pàgina.
Escolliu el punt on voleu inserir la consulta: a la part comuna del curs, o bé a la setmana o tema corresponent.
Aneu al menú Afegeix una activitat i desplegueu-lo.
Trieu Consulta,
amb la qual cosa se us obre el formulari d’edició i configuració de la
consulta. Comenceu donant-li un títol i escrivint el text de la
consulta.
Ara heu de donar les diferents opcions que els participants han de triar:

A la mateixa línia de cada opció, podeu limitar el nombre de participants que podran triar-la, si habiliteu l’opció
Limita el nombre de respostes permeses que apareix a sota.

També podeu limitar el temps de resposta a la consulta triant el moment en què quedarà oberta i quan es tancarà.

Les opcions es poden visualitzar en horitzontal o en vertical.

Podeu triar si els resultats es
faran públics o no. En el cas de donar-los a conèixer als estudiants,
podeu triar: si sempre els mostreu, només quan hagin respost la
consulta o quan aquesta s’hagi tancat.

També podeu escollir si publicar o
no els noms dels participants que han respost, i què han respost, o bé
publicar els resultats anònimament.

Podeu encara, activar l’actualització de la consulta i mostrar el nom de les persones que encara no han respost.

Finalment, quan tingueu tota la configuració feta, premeu el botó
Desa els canvis per activar la consulta al curs.

El professorat pot veure una taula que presenta de forma intuïtiva la informació sobre qui ha elegit què:

Si us interessa, podeu baixar-vos aquestes dades en un document de text o un full de càlcul.
Com a professorat, a mesura que els
estudiants vagin responent o quan hagin respost la consulta, veureu els
resultats en un histograma en pantalla; teniu la possibilitat de
descarregar-vos les dades en format de full de càlcul Excel o en format
de text per a un tractament posterior.
Creació de rols
Igual que a la resta d’activitats, assignareu els rols als/les usuaris/àries de la consulta, un cop creada.
Actualitzeu la consulta i premeu la pestanya
Rols
Trieu l’opció del rol que voleu assignar i afegiu els/les usuaris/àries

Podeu determinar excepcions en algun dels rols, si cliqueu la pestanya
Excepcions
Canvieu algun paràmetre del rol
Visitant i observeu quina repercussió té per a aquest grup.
Repasseu l’explicació de les característiques de:
Els Rols de la pràctica 1 d’aquest mòdul.
La consulta pot donar-vos una visió “neutra” per conèixer
posicionaments. És un mètode per conèixer el grau de satisfacció
d’alguna activitat.
Consulta amb resultat públic.
Serveix per difondre l’opinió o postura de l’alumnat i/o professorat.
Es pot limitar el nombre màxim de respostes. Permet la formació de
grups per afinitat.
Consulta amb resultat anònim.
Permet que l’alumnat conegui la seva posició vers la resta de grup. Com
que és anònima, pPotencia la participació. El professorat, si ho vol,
pot veure els resultats de la consulta i l’autoria des de l’opció Visualitza respostes. Cal especificar a l’alumnat que els resultats són anònims per al grup però no per al professorat.
Consulta que permet actualitzar-se sempre.
Permet conèixer l’estat actual de l’alumnat i l’evolució del grup
respecte al tema tractat. Propicia la participació quotidiana en les
consultes. Es pot aplicar per conèixer el grau d’interès, satisfacció o
esforç de les darreres activitats.