El mòdul d’enquestes proporciona un conjunt d’instruments verificats que s’han mostrat útils per avaluar i estimular l’aprenentatge en contexts d’aprenentatge en línia. Són enquestes formalitzades i estàndards amb una sèrie tancada de preguntes i opcions que no es poden modificar.
Amb aquest mòdul no es poden realitzar enquestes de contingut arbitrari entre els estudiants. El seu propòsit és avaluar el procés d’ensenyament. El professorat pot usar-les per recopilar dades de l’alumnat que el pugui ajudar a aprendre tant sobre la classe com sobre l’ensenyament.
Crear una enquesta
Assignació i/o creació de rols
Igual que a la resta d’activitats, assignareu els rols als usuaris de l’enquesta, un cop creada.
Veure els resultats de les enquestes
COLLES - Constructivist On-Line Learning Environment Survey (Enquesta en Línia sobre Entorn Constructivista d’Aprenentatge en Línia)
Una nova teoria del coneixement apunta a la visió dinàmica de l’aprenentatge: es tracta del constructivisme social, que considera l’estudiant com un conceptualizador actiu dins l’ambient d’aprenentatge social interactiu. Constructivisme social és una epistemologia, o una via de coneixement, en la qual els estudiants col·laboren reflexivament per construir nou enteniment, especialment dins el context de la interrogació mútua basada en la seva experiència.
Perquè es doni aquesta col·laboració és vital el desenvolupament de la capacitat de comunicació, és a dir, l’habilitat d’integrar-se a diàleg obert i crític amb els companys i professors. Aquest diàleg es caracteritza per una orientació emfàtica cap a construir enteniment recíproc i per una actitud crítica davant els supòsits que s’amaguen sota els exàmens.
El COLLES s’ha dissenyat per possibilitar que el professorat pugui avaluar la seva capacitat d’explotar la capacitat interactiva d’internet per integrar estudiants a un ambient de pràctiques educatives dinàmiques. (Aquesta informació s’ha adaptat de la pàgina del COLLES. Si ho desitgeu, pot trobar més informació a: http://surveylearning.com/colles/)
ATTLS - Attitudes to Thinking and Learning Survey (Enquesta d’Actituds cap al Pensament i l’Aprenentatge)
La teoria de les ‘formes de conèixer’, originària del camp de la investigació de gènere (Belenky [et al.], 1986) ofereix una eina per examinar la qualitat del discurs dins un ambient de col·laboració.
L’Enquesta d’Actituds cap al Pensament i l’Aprenentatge (ATTLS) és un instrument desenvolupat per Galiotti [et al]. (1999) per mesurar el grau en què una persona és una ‘coneixedora connectada’ (CK, per les seves sigles en anglès) o ‘coneixedora desconnectada’ (SK). Les persones amb un CK més alt tendeixen a gaudir més de l’aprenentatge, i sovint cooperen més, són més empàtiques i tenen més inclinació a construir sobre idees alienes, mentre que aquelles amb SK més alts tendeixen a prendre una actitud d’aprenentatge més crítica i argumentativa.
Diferents estudis han mostrat que aquests dos estils d’aprenentatge són independents un de l’altre (Galotti [et al.], 1999; Galotti [et al.], 2001). A més, només són reflexos d’actituds cap a l’aprenentatge, però no de la capacitat per aprendre ni del nivell intel·lectual.