L’objectiu principal d’aquest mòdul és donar a conèixer al
professorat les possibilitats educatives dels blocs com a eina
d’ensenyament i aprenentatge, però també com a eina d’accés i gestió
del coneixement.
Es pretén que el professorat pugui ser capaç d’escollir d’entre una
molt diferent tipologia de blocs aquell que més li convingui i s’adigui
a la seva proposta didàctica. Així mateix, també mira de donar-li
pautes i estratègies per a la creació i per a la posterior incorporació
d’aquesta eina dins l’aula.
Definir què és un bloc, mostrar-ne les característiques més importants i aprofundir en la tipologia.
Donar a conèixer les potencialitats
educatives dels blocs com a eina d’ensenyament i aprenentatge que
fomenta l’aprenentatge significatiu i col·laboratiu, però també com a
eina d’accés i creació de coneixement.
Introduir les pautes per a la creació d’un bloc.
Definir els objectius d’aprenentatge i les implicacions metodològiques.
Familiaritzar-se amb l’estructura d’un bloc.
Facilitar estratègies per a una integració satisfactòria dels blocs a l’aula.