L’objectiu d’aquesta pràctica és conèixer l’apartat de la tasca.
En una WebQuest, tots els apartats són importants i imprescindibles, però la tasca es considera la més important, perquè és el centre, el nucli, el cor al voltant del qual s’organitza tota la WebQuest.
Aquest apartat ha de preveure que l’alumnat desenvolupi habilitats cognitives d’alt nivell, per tant, l’alumnat ha de transformar la informació que ha trobat en alguna cosa nova que s’anomena el producte.
En redactar la tasca d’una WebQuest, cal concretar molt bé allò que l’alumnat ha de fer (heu de classificar, heu d’analitzar, avaluareu...) i li heu d’especificar com ho han de fer: amb quins criteris, a partir de quins punts de vista, en quins apartats, amb quina metodologia de treball, etc.
Cal, també, especificar en quin suport o format han de presentar el producte: potser voldreu senzillament que ho expliquin de manera oral, o potser els demanareu un reportatge fotogràfic, una representació teatral, un dossier, una presentació multimèdia amb eines de la web 2.0.(podcast, blocs, vídeos...)
Aquí teniu un bon exemple de tasca: correspon a una de les WebQuests seleccionades per Bernie Dodge en la seva Taxonomy of WebQuest tasks.
WEBQUEST: YELLOWSTONE WOLVES CONFLICT
APARTAT DE LA TASCA
“La vostra tasca consistirà a analitzar el problema de la reintroducció del llop gris a Rocky Mountain i redactar la vostra pròpia conclusió a la pregunta següent: S´han de treure els llops del parc Nacional de Yellowstone? Recordeu que no hi ha una resposta correcta i una d’incorrecta. El tema és complex. La resposta dependrà de la manera com vosaltres argumenteu les vostres conclusions i si les comuniqueu amb eficàcia i demostreu una bona col·laboració entre tots els membres del vostre equip. La vostra activitat final serà escriure un informe al Departament de Medi Ambient del Govern i també als líders dels agrícoles per veure com s’hauria de solucionar el problema. Potser necessiten poder-lo veure amb els vostres ulls d’estudiants.”
Fixeu-vos que s’adreça directament als alumnes, per tant, fa servir els verbs en la segona persona del plural.
En aquest cas, els alumnes han d’analitzar un problema, arribar a unes conclusions i fer-les saber mitjançant un informe a les autoritats adients per convèncer-los de prendre unes decisions. Es tracta principalment d’una tasca de persuasió.
Les tasques d’una WebQuest impliquen sempre un treball cooperatiu amb apartats de treball de responsabilitat individual. Caldrà, doncs, tenir molta cura a organitzar els grups de treball per aconseguir una bona entesa entre ells. A la pràctica 5, parlareu del treball cooperatiu.
A continuació, cliqueu damunt cada imatge i trobareu els exemples corresponents als dotze tipus de tasques: