![]() |
|
||||||||||||||||
![]() |
||||||||||||||||
Bloc |
Activitats
|
|||||||||||||||
ELS LLENGUATGES DELS MITJANS DE COMUNICACIÓ | |
Les tres clàssiques funcions que s'atribueixen als MC són informar, entretenir i formar. Però, en realitat, les tres es resumeixen en una, entretenir. Perquè el que no és espectacular no entreté, i si no entreté no és rendible. No s'ha de perdre de vista que els mitjans estan vigilats, controlats i justificats per les audiències. Per aquest motiu, el bloc se centra en les estratègies de la ficció i de la publicitat, encara que s'estiguin analitzant els informatius. La història dels informatius a Occident en els últims vint anys es redueixen a l'entreteniment; per això investigareu quines són les fonts i les agències d'informació, i com funciona la compravenda de notícies. Veureu quines són les estratègies que conformen l'espectacle informatiu. També tindreu en el vostre punt de mira la publicitat. Escola de seducció. Observareu quins són els seus mecanismes i estratègies de seducció. |
|
Objectius | |
|
|
Continguts | |
|
|
Bibliografia | |
VERDÚ, VICENTE. (2003): El estilo del mundo. La vida en el capitalismo de ficción. Anagrama,.Barcelona. Es tracta d'un petit assaig que radiografia amb agudesa i ironia aquesta última dècada pel que fa als hàbits socials i consums. Verdú desenvolupa una visió crítica sobre el que ell denomina capitalisme de ficció. S'ha passat d'una societat productiva a una societat de consum, un consum alegre, agradable. Aquest capitalisme no pretén la producció de béns, sinó la producció de realitat. L'autor ens condueix per un paisatge ple d'il·lustracions molt quotidianes que, amb un profund sentit plàstic, regira la nostra reflexió i obre interrogants per comprendre millor les dues últimes dècades d'Occident. |
|
![]() |
|