![]() |
||
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
Experimenta! |
|
L'objectiu d'aquesta pràctica és conèixer i utilitzar uns materials educatius d'Internet a l'aula amb continguts de física i química propis de 1r i 2n curs d'ESO. Internet a l'aula és una actuació del Departament
d'Educació i la Secretaria per a la Societat de la Informació
que té com a objectiu la creació de materials curriculars
basats en Internet. S'han elaborat materials per a diverses àrees
i nivells educatius als qual es pot accedir des del portal de la XTEC
fent el recorregut següent: En aquesta pràctica us fixareu en un d'aquests materials, el que porta com a títol Experimenta!, concretament la unitat on es desenvolupen els continguts relacionats amb les mescles. En utilitzar aquest recurs, cal tenir en compte que està restringit per a usuaris de la XTEC i de l'edu365. Els conceptes que es treballen en aquesta unitat didàctica apareixen al currículum de l'ESO del 1r curs. Per tant, aquesta pràctica és adient per al professorat de 1r cicle d'ESO. |
|
Desenvolupament de la pràctica | |
![]() |
1) Accès a Experimenta! Es pot accedir a aquests materials per dues vies: a través de portal web XTEC o a través del portal web edu365.
Si hi accediu des d'un centre d'educació públic
de Catalunya, no caldrà identificar-se, perquè l'aplicatiu
reconeix la IP de la connexió. Si ho feu des de qualsevol altre
lloc, us haureu d'identificar (se us demanarà l'identificador
i contrasenya com a usuaris de la XTEC). Des de casa, els alumnes només
hi podran accedir si estan donats d'alta com a usuaris de l'edu365. La primera activitat d'aquesta pràctica consisteix a accedir a Experimenta! utilitzant els dos recorreguts anteriors. Fer-ho a través del portal edu365 és el recorregut que normalment seguiran els alumnes, i ho haureu d'explicar a l'aula si en feu ús. Per poder visualitzar les animacions es necessita tenir
instal·lat el plug-in del Flash.
|
![]() |
2) Estructura de la web Des de la portada de la web, feu un clic a entra!
El sumari mostra que els continguts estan distribuïts
en 10 unitats, cadascuna amb diversos mòduls i cada mòdul
amb diversos nodes. Seleccioneu una unitat per observar-ho.
Es pot seleccionar el nivell d'aprofundiment, amb la qual cosa es pot accedir, per a cada mòdul, a més o menys nodes. Hi ha una guia per al professorat i un glossari.
|
![]() |
3) Estructura i desenvolupament de les unitats Per conèixer aquests materials i com es presenten i es desenvolupen els continguts, es proposa la visita i l'anàlisi d'una de les unitats, en concret, la unitat titulada Substàncies pures i mescles. Per facilitar-ne la tasca, us proposem que completeu aquest document en el qual es demana que es classifiquin les activitats que apareixen en la unitat utilitzant els criteris de la guia, a l'apartat Descripció dels continguts | Descripció dels exercicis, i que es descrigui l'objectiu. Un cop completat, deseu el document per recuperar-lo a l'hora de fer els exercicis. Si visiteu altres unitats, veureu que totes tenen una estructura comuna. Totes s'inicien amb un mòdul d'introducció o mòdul 0 que sempre consta de tres nodes:
A continuació, es desenvolupen la resta de mòduls, dos, tres o quatre com a màxim. |
Programació de l'activitat | |
![]() |
|
Informació complementària | |
![]() |
Altres enllaços amb recursos per treballar el tema de les mescles
|
![]() |
Informació sobre els materials d'Internet a l'aula Internet a l'aula és una actuació del Departament d'Educació i la Secretaria per a la Societat de la Informació que té com a objectiu la creació de materials curriculars basats en Internet. Fins al moment actual s'han preparat tres projectes amb continguts relacionats amb les ciències experimentals:
|
![]() |
|